7 חודשי עבודות שירות: הסדר טיעון של השר לשעבר בתיק הצוללות

הסדר טיעון בין פרקליטות מחוז תל אביב והשר לשעבר אליעזר מודי זנדברג הוגש לבית המשפט המחוזי. זנדברג, שהואשם בתחילה בעבירות של קבלת שוחד, מרמה, הלבנת הון ומיסים במסגרת תיק 3,000, יורשע בעבירה של הפרת אמונים בלבד, וירצה שבעה חודשי עבודות שירות

השר לשעבר מודי זנדברג
השר לשעבר מודי זנדברג | צילום: פלאש 90

הסדר טיעון בין פרקליטות מחוז תל אביב והשר לשעבר אליעזר מודי זנדברג הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי. זנדברג, שהואשם בתחילה בעבירות של קבלת שוחד, מרמה, הלבנת הון ומיסים במסגרת תיק 3,000, הידוע גם כ"פרשת הצוללות", יורשע בעבירה של הפרת אמונים בלבד, וירצה שבעה חודשי עבודות שירות.

במסגרת כתב אישום מתוקן, מודה זנדברג בעבירה של הפרת אמונים בלבד (ללא מרמה), ועונשו יעמוד על שבעה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 50 אלף שקלים.  כזכור, הפרקליטות הגישה בתחילה כתב אישום חמור נגד זנדברג בעבירות של קבלת שוחד, הלבנת הון, מס וכן בעבירה של מרמה והפרת אמונים.

הפרקליטות טענה בתחילה כי בעת ששימש כיו"ר קרן היסוד (ב-70% משרה), פעל זנדברג על מנת לארגן פגישות בין מיקי גנור לבין אייל חיימובסקי, ששימש אז כראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, כביכול בגין תשלום שקיבל מגנור בעד שימוש בתפקידו כיו"ר קרן היסוד.

כעת, כאמור, הפרקליטות קיבלה את טענות סניגוריו של זנדברג, עורכי הדין ירון קוסטליץ, שמחה אלבחרי ומיכל מן ממשרד קוסטליץ, כי זנדברג לא קיבל שוחד, ולא עבר עבירות מרמה, הלבנת הון ומס, שכן מנקודת מבטו הכספים שקיבל מגנור היו בגין שירותים שונים שהעניק זנדברג לגנור, שאינם קשורים לתפקידו כיו"ר קרן היסוד. זנדברג יורשע בעבירה של הפרת אמונים בלבד (ללא רכיב מרמה), וירצה עונש של שבעה חודשי עבודות שירות.

עורכי הדין ירון קוסטליץ, שמחה אלבחרי ומיכל מן, המייצגים את זנדברג, אמרו על הגשת הסדר הטיעון: "אנו מברכים על כך שהפרקליטות השתכנעה מטענותינו וחזרה בה מכתב האישום המקורי החמור. כעת, משהעננה הוסרה מעל ראשו, יוכל מודי זנדברג להמשיך בחייו".