הנהלת בתי המשפט: הרשות השופטת לא מתנגדת שחומרי נוה יתפרסמו

עקב פרסום חדשות 13, הוציאה ההנהלה הודעה חריגה וטענה שצו איסור הפרסום הוטל בשל בקשת יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר: "לא מבקשים לחסות בדבר" • אתר אמריקני פרסם התכתבות בין נוה לשופט בכיר

זמן צפייה: 02:13

דליפת חומרי הטלפון של אפי נוה: בעקבות פרסום חדשות 13: הנהלת בתי המשפט הוציאה היום (שישי) הודעה חריגה, והבהירה כי אין לה התנגדות שיתפרסמו החומרים שדלפו ממכשירו הסלולרי של אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר. בד בבד, אתר אמריקני פרסם היום התכתבות בין נוה לשופט בכיר.

"בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון הנייד של נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים", נכתב בהודעת ההנהלה. "בעקבות פרסומים אלה, הרשות השופטת רואה לנכון לציין כי על פי הפרסומים בכלי התקשורת צו איסור הפרסום שהוצא לגבי חומרים אלה ניתן לבקשתו של נוה, במסגרת הליכים משפטיים שהוא צד להם, ולשם הגנה שאותה ביקש על פרטיותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שר המשפטים על דליפת החומרים מהנייד של אפי נוה: "מקור לדאגה"

חומר רגיש שהיה בטלפונים של אפי נוה – דלף; חשש שישמש לסחיטה

יו''ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה
יו''ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה | צילום: החדשות 13

"הרשות השופטת מצידה אינה מבקשת לחסות בדבר ואין לה כל התנגדות שהחומרים ייחשפו, ככל שהדבר תלוי בה, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות חסר האחריות נגד שופטי ישראל בכללותם העושים את מלאכתם במסירות, במקצועיות ובאמונה", לשון ההודעה..

אמש, כזכור, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי כמה מהאנשים שקיבלו את חומרי הטלפון שהודלפו ממכשירו של נוה, בהם תמונות, סרטונים והודעות - היו עורכי דין, שמייצגים לקוחות, עבריינים ולקוחות אזרחיים. אחד מאותם סנגורים שנחשפו לחומרים מסר לחדשות 13: "אנחנו מגיעים לאולמות בתי המשפט עם הלקוחות שלנו שאמורים להישפט, אבל אנחנו יודעים אילו שיחות היו לאותם השופטים עם נוה. אנחנו שואלים את עצמנו - איך יש להם זכות בכלל לשפוט?".

על פי החשד, עורכי הדין קיבלו את החומרים וחלקם אף העביר אותם מהאחד לשני. עוד נודע אתמול כי מאז פרסום חדשות 13 בנושא, התגברה הפצת החומרים שהיו שמורים במכשירי הטלפון של נוה.

אפי נוה בבית המשפט
אפי נוה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כאמור, על פי חשיפת חדשות 13, התברר כי לאחרונה הודלפו קבצים ממכשירי הטלפון של נוה. זאת, על אף שהיו אמורים להישמר בידי מערכת אכיפת החוק, וחרף המאמצים הכבירים שעשתה הפרקליטות כדי לשמור על המידע חסוי. החשש כעת הוא שהקבצים יגיעו לגורמים עבריינים, וישמשו לסחיטת בכירים במערכת המשפט ובפוליטיקה.

המידע שהיה שמור בטלפונים, שמצויים בידי גורמי החקירה, הגיע ללא מעט גורמים שאינם קשורים לפרשת "מין תמורת מינוי" - ולכמה מהם יש זיקה לארגוני פשיעה. מהתרחיש הזה חששו בפרקליטות ובמערכת המשפט, וגם נוה עצמו. מדובר בשיחות רגישות שניהל עם שופטי ביהמ"ש העליון, נשיאי בתי משפט מחוזיים, עורכי דין בכירים, שרים ופוליטיקאים, וגם עיתונאים בכלי תקשורת. המידע הזה כולל מידע רגיש שחלקו בכירים במערכת אכיפת החוק עם נוה - מידע אינטימי הקשור גם לעורכות דין.

ההשלכות של דליפה זו, שטרם ברור כיצד קרתה, עלולות להיות כבדות משקל. מכיוון שמדובר בשיחות רגישות בין הדרגות הבכירות ביותר בעולם המשפט ובמערכת אכיפת החוק, החשש העיקרי הוא מפני אפשרות שהמידע - שהגיע כבר לגורמים בעלי אינטרסים שונים - ישמש ככלי להפעלת לחצים.