בג"ץ הפך את החלטתו: תושבי מצפה כרמים לא יפונו

בית השמפט העליון קבע בדעת רוב כי ביחס לגבולות היישוב הקיים חל ההסדר הקבוע בסעיף 5 לצו בדבר רכוש ממשלתי, ומשכך אין לפנות את תושבי המאחז שבמזרח הרי בנימין מבתיהם. שר המשפטים סער: "מברך על פסק דין חשוב, בו נעשה צדק"

זמן צפייה: 00:16

בית המשפט העליון הפך הערב (רביעי) את החלטתו לפנות את תושבי המאחז מצפה כרמים שבמזרח הרי בנימין, וקבע בדעת רוב כי ביחס לגבולות היישוב הקיים חל ההסדר הקבוע בסעיף 5 לצו בדבר רכוש ממשלתי, ומשכך אין לפנות את תושבי היישוב מבתיהם.

שר המשפטים גדעון סער מסר: "מברך על פסק דין חשוב, בו נעשה צדק, של בית המשפט העליון בדיון נוסף 'מצפה כרמים'. דעת הרוב הפכה את פסק הדין הקודם וקבעה שתושבי הישוב לא יפונו מבתיהם, כיוון שהם נשלחו למקום ע"י המדינה והסתמכו עליה. מברך את שותפי, שר הבטחון בני גנץ שיזם את הבקשה לדיון נוסף ופעל לשינוי התוצאה".

גדעון סער
שר המשפטים גדעון סער

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מסר: "היישוב מצפה כרמים יישאר במקומו! שמחה גדולה לבנימין ולעם ישראל. נמשיך ליישב את בנימין ולהתרחב בה. תושבי מצפה כרמים הם החלוצים לפני המחנה שעברו מסכת עינוי דין ובסופה הם ניצחו ואיתם ניצח הצדק וניצח עם ישראל! אחרי המערכה המתישה הזו אנחנו עוברים למערכה הבאה לבניין היישוב ותקומתו. כעת מדינת ישראל מחוייבת לתקן את העוול שנעשה ולקדם בנייה מהירה ביישוב ובמרחב כולו".

עורכי הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון, שייצגו את תושבי היישוב, מסרו: "אנו שמחים מאוד שבית המשפט העליון קיבל את עמדת המתיישבים, והפך את התוצאה של פסק הדין הקודם של בית המשפט העליון, לפיו המתיישבים היו צריכים לפנות את ביתם. אחרי מאבק ארוך, יוכלו המתיישבים להישאר בבתיהם, ואין שמחה גדולה מזו"