נמצאה תשתית ראייתית: המשטרה סיימה את חקירת השחיתות במשרד הבריאות

בין המעורבים בפרשה נמצאים מוטי בבצ'יק, עוזרו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, היועץ האסטרטגי מנחם גשייד ומנכ"ל של חברת תרופות גדולה, אשר ע"פ החשד התקשרה בהסכם למתן שירותי ייעוץ בשווי של מאות אלפי שקלים בתמורה לקידום האינטרסים שלה

להב 433, חקירות, משטרה
משרדי להב 433 | צילום: פלאש 90

המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי היא סיימה את חקירת פרשת השחיתות במשרד הבריאות, במעורבות חברת התרופות "רוש פרמצבטיקה". בין המעורבים בפרשה נמצאים מוטי בבצ'יק, עוזרו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, היועץ האסטרטגי מנחם גשייד ומנכ"ל חברת התרופות אבי דנצינגר.

החקירה הסמויה נוהלה בלהב 433 החל משנת 2017, וביוני 2021 עברה המשטרה לשלב הגלוי, עם מעצרם ועיכובם של המוערבים, ותפיסה של מסמכים וחומרי חקירה אחרים.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן
שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן

על פי החשד, חברת התרופות התקשרה בהסכם למתן שירותי ייעוץ בשווי מאות אלפי שקלים עם מקורבו של ליצמן, שניצל את מעמדו ופעל לכאורה, במספר הזדמנויות, במשוא פנים ובניגוד לאינטרס הציבורי, ביחד עם מעורבים נוספים, ממניעים של בצע כסף, לקידום ושימור האינטרסים של החברה.

בתמורה, החברה הסכימה להתקשר בהסכם למתן שירותי ייעוץ בשווי של מאות אלפי שקלים עם מקורבו של ליצמן. עם סיום החקירה, הועבר תיק החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את התיק, לשם עיון והחלטה בדבר הגשת כתב אישום.