ההתחמקות של מילצ'ן מעדות במשפט נתניהו: "לא צריך אותי בשביל ההוכחה"

העד המרכזי בתיק 1000 העביר מסר לפרקליטות כי אינו מעוניין להעיד במשפטו של רה"מ לשעבר. לטענתו, הוא חולה ובכל אופן הוא לא יסייע לתביעה. בפרקליטות הביעו מורת רוח מהדברים

זמן צפייה: 01:01

אחד מעדי התביעה המרכזיים בתיק 1000, ארנון מילצ'ן, מנסה להתחמק מעלייתו לדוכן העדים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. מילצ'ן שלח מסר לפרקליטות כי אינו מעוניין להגיע לישראל ולהעיד במשפט. לטענתו, הוא חולה, וממילא לא צריך אותו להוכחת האישום. בפרקליטות הביעו מורת רוח מהמסר והסבירו כי כל עד חייב להגיע לעדותו.

יש לציין כי בשנה שעבר שלחה הפרקליטות מכתב אזהרה חריף לפרקליטו של בנימין נתניהו, עורך הדין בועז בן צור, שלא ידבר עם עדי התביעה העיקריים בתיק 1000, שאותם ייצג בעבר - ארנון מילצ'ן והדס קליין.

לאחרונה, מילצ'ן טען בעדות שנחשפה הערב לראשונה בחדשות 13 כי בן צור נוהג לדבר איתו על המשפט של נתניהו. "לפני מספר חודשים פנה אליי לארי אליסון (עד תביעה נוסף בתיקים ומקורבו של נתניהו), וביקש ממני לאפשר לבן צור לייצג את נתניהו - בתנאי שלא יעסוק בתיק 1000", אמר.

פנייתו של אליסון נחשפה בעבר על ידי העיתונאי גידי וייץ. מילצ'ן העיד שהסכים לכך, ואליסון הודה לו - ואף מסר לו דרישת שלום מנתניהו. "שבועיים לאחר השיחה עם אליסון, נתניהו התקשר אליי וביקש להודות לי, מסר לי ד"ש מאשתו, ואמר לי 'אנחנו אוהבים אותך'. היה לי ברור שהוא מודה לי שהסכמתי לשחרר את בן צור", סיפר מילצ'ן, והוסיף: "גם לאחר שהפסיק לייצג אותי, בן צור נהג לשוחח איתי בענייני חולין".

מילצ'ן סיפר כי בן ארי הדגישה בפניו שאסור לו לשוחח עם בן צור על ענייני המשפט. ולכן ביקש מהדס קליין לקבוע פגישה עם בן ארי, כדי להבין טוב יותר את האופן שבו מצופה ממנו להתנהל. אבל הפגישה נדחתה בגלל הסגר, ומילצ'ן מספר כי בן צור התקשר אליו שוב.

לדברי מילצ'ן, "בן צור אמר לי שהוא עובד קשה מאוד בתיק 4000 וזה גוזל ממנו 50% מהזמן, והוא לא תיאר לעצמו שזה ידרוש ממנו כל כך הרבה זמן. בן צור אמר 'אנחנו ממהרים לאט', והסקתי מכך שהוא מנסה למשוך זמן ככל שאפשר בהתנהלות המשפט. בן צור אמר לגבי תיק 3000 (תיק הצוללות) שהוא כבד מאוד, ואף אמר לי שאני יכול להרים טלפון לביבי - אבל לא לדבר איתו על התיקים. 'יש לו פינה חמה בלב אליך'".

הדס קליין, שגם אותה ייצג בן צור, גיבתה את עדותו של מילצ'ן. היא גם הוסיפה שמילצ'ן אמר לה שהוא שוחח עם בן צור בעניין תיק 4000, תיק וואלה-בזק. בעקבות הדברים האלה, שלחה היום הפרקליטות מכתב חריף לבן צור והזהירה אותו כי אסור לו לדבר עם עדי התביעה על כל נושא הקשור לנתניהו. בתגובה שלח בן צור מכתב משלו, שבו טען שהפרקליטות מנסה להתערב במתחם הייצוג שלו, להלך עליו אימים - ולשבש את פעילות ההגנה.