הכיוון בפרקליטות: חקירה נגד מיקי זוהר בשל דבריו על מנדלבליט

אמירותיו של יו"ר הקואליציה, שהזהיר כי הקלטות נוספות של היועמ"ש יתפרסמו בקרוב, עוררו תרעומת רבה בפרקליטות - ונבדקת האפשרות לפתוח בחקירה פלילית. השבוע צפויה להתקבל החלטה סופית בעניין

זמן צפייה: 00:25

בפרקליטות רואים בחומרה רבה את דבריו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, שתקף את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והזהיר מפני פרסום הקלטות נוספות שלו. לאור זאת, הכיוון בפרקליטות הוא לפתוח בחקירה פלילית נגד זוהר.

המשנה לפרליט המדינה נורית ליטמן כבר שוחחה בעניין עם ראש אגף החקירות במשטרה. השבוע צפויה ישיבה בין הצדדים, ובה צפויה להתקבל החלטה סופית.

עוד בחדשות 13:

זוהר איים לחשוף הקלטות נגד היועמ"ש; רה"מ: דבריו אינם מקובלים

שי ניצן מגיב על הקלטות מנדלבליט: "תיאוריית הסחיטה – מופרכת"

היועמ"ש על הקלטותיו נגד ניצן: ההחלטות בכל התיקים – מקצועיות

ח''כ מיקי זוהר, היועמ''ש אביחי מנדלבליט
ח''כ מיקי זוהר, היועמ''ש אביחי מנדלבליט | צילום: משרד המשפטים

כאמור, זוהר התייחס להקלטות מנדלבליט שנחשפו בחדשות 12, בהן נשמע היועמ"ש אומר דברים בוטים נגד פרקליט המדינה דאז שי ניצן. זוהר האשים את השניים וטען כי הם תיאמו עמדות על מנת להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה - "בכל מחיר", כלשונו.

"אנחנו רק מחכים שעוד ועוד אמת תיחשף ותצא לאור", אמר זוהר בריאיון ל-103FM, "כך יתברר שכל מה שאמרנו היה נכון, כל הטענות שלנו לתיאום מושחת בין ניצן לבין מנדלבליט - שבעצם נסחט על ידי ניצן להגיש את כתבי האישום בכל מחיר נגד רה"מ". לטענתו, "יש עוד שיחות שהוקלטו" - אולם, בשלב זה, סירב לחשוף במה מדובר ואיים כי "אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד נתניהו תהיה פה רעידת אדמה. לא תהיה שום ברירה למנדלבליט אלא להתפטר".

יו''ר הקואליציה מיקי זוהר
יו''ר הקואליציה מיקי זוהר | צילום: חדשות 13

בתום הריאיון, ולאחר שרבים יצאו נגד דבריו, הוציא זוהר הודעת הבהרה לפיה "למען הסר ספק, אני מבקש להבהיר כי לא שוחחתי כלל עם רה"מ או מי מאנשיו לפני הריאיון, בו הוצאו דבריי מהקשרם בעניינו של מנדלבליט. הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי ולא הייתה לי שום כוונה לאיים על איש. גם אם דבריי הובנו אחרת אני מבקש להבהיר שוב כי לא היתה לי שום כוונה או רצון להביע איום כזה או אחר כנגד היועמ"ש לממשלה".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנידון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו".