נסגר התיק נגד מיקי זוהר בחשד לסחיטה באיומים כלפי היועמ"ש

4 חודשים אחרי שנפתחה החקירה נגד יו"ר הקואליציה בחשד לאיומים כלפי מנדלבליט בריאיון ברדיו, הודיעה הפרקליטות כי אין מקום להליך פלילי נגדו וכי ממילא דבריו ככל הנראה חוסים תחת חסינותו

זמן צפייה: 00:24

פרקליטות המדינה הודיעה הערב (רביעי) כי התיק נגד יו"ר הקואליציה מיקי זוהר נסגר בעילה משולבת של "חוסר ראיות" ו"מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק העמדה לדין". חבר הכנסת נחקר באזהרה, לאחר שבריאיון ברדיו התבטא באופן שהעלה חשד לעבירה של סחיטה באיומים כלפי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

זוהר כתב בפייסבוק לאחר ההודעה על סגירת התיק כי "אין בי שום תחושת שמחה או הקלה. לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע אותנו, נבחרי הציבור, באמצעות חקירת השתקה. החקירה שנפתחה נגדי הייתה רגע של שפל גדול בכל קנה מידה דמוקרטי, רגע שיכתים לנצח את הפרקליטות ואת העומדים בראשה לאור התנהלותם כלפיי נבחרי ציבור בכלל ונבחרים מהימין בפרט".

תיק החקירה נגדי נסגר, אך אין בי שום תחושת שמחה או הקלה.

לא היה בחקירה הזו כלום מלבד ניסיון נוסף של הפרקליטות להרתיע...

Posted by ‎מיקי זוהר- Micki Zohar‎ on Wednesday, March 10, 2021

"הדמוקרטיה שלנו לא תוכל לסבול מצב בו נבחרי הציבור יחששו מלעשות את עבודתם נאמנה בהתאם לאמונה ולאידיאולוגיה בה הם מאמינים", טען זוהר בפוסט. "ירידת האמון הציבורי במערכת המשפט, נובעת בעיקרה בשל התנהלות כוחנית ונטולת שיקול דעת אובייקטיבי של הפרקליטות, בלא מעט מקרים זה נראה שרוב ההחלטות שמתקבלות שם נועדו לפגוע ביכולת שלנו להמשיך ולהנהיג את אזרחי ישראל".

"אני מאוד מקווה שבפרקליטות יפנימו את מה שהציבור הבין מזמן - הם פשוט חייבים לשנות את הגישה ובהקדם. אני לא בטוח שעצם החלטתם לרדת מהעץ ולסגור את תיק החקירה המוזר הזה, תעזור להשבת אמון הציבור במערכת, טוב היה לולא נפתח מלכתחילה. על מנת להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט, נדרש תיקון עמוק ושורשי. מחובתנו, נבחרי הציבור, לפעול לשם כך כדי לחזק את אמון העם בדמוקרטיה הישראלית".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בהודעת הפרקליטות נכתב כי "לאחר בחינת חומר הראיות ודיון עם כלל הגורמים הרלוונטיים, החליט ממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן על סגירת התיק. בהחלטתו צוין, כי בחומר הראיות קיים קושי להוכיח את היסוד הנפשי בעבירה, כלומר שחבר הכנסת זוהר איים על היועץ במטרה לגרום לו להתפטר ולבטל את כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו".

לפני כארבעה חודשים נחקר זוהר בעקבות התייחסותו להקלטות מנדלבליט שנחשפו בחדשות 12, בהן נשמע היועץ המשפטי לממשלה אומר דברים בוטים נגד פרקליט המדינה דאז שי ניצן. זוהר וטען כי השניים תיאמו עמדות על מנת להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה - "בכל מחיר", כלשונו.

"אנחנו רק מחכים שעוד ועוד אמת תיחשף ותצא לאור", אמר זוהר בריאיון ל-103FM, "כך יתברר שכל מה שאמרנו היה נכון, כל הטענות שלנו לתיאום מושחת בין ניצן לבין מנדלבליט - שבעצם נסחט על ידי ניצן להגיש את כתבי האישום בכל מחיר נגד רה"מ". לטענתו, "יש עוד שיחות שהוקלטו" - אולם, בשלב זה, סירב לחשוף במה מדובר ואיים כי "אם מנדלבליט לא יתפטר מתפקידו ויבטל את כתבי האישום נגד נתניהו תהיה פה רעידת אדמה. לא תהיה שום ברירה למנדלבליט אלא להתפטר".