החשוד ברצח מיכל סלה במוצא סירב לעבור אבחון - ויישלח למעצר

המשטרה ביקשה לשלוח את אלירן מלול, החשוד שדקר למוות את אשתו, לפסיכיאטר - אך הוא לא הסכים. לאחר שבית החולים לא אפשר לו להמשיך להתאשפז, ביהמ"ש הכריע: החשוד יועבר למעצר

זמן צפייה: 01:13

רצח מיכל סלה במוצא: המשטרה ביקשה בימים האחרונים לשלוח את אלירן מלול, החשוד שדקר למוות את אשתו, לאבחון פסיכיאטרי. אולם, מלול סירב להישלח לבדיקה. בית משפט השלום בירושלים קבע כי מלול יישלח למעצר. זאת, לאחר שמוקדם יותר בשירות בתי הסוהר סירבו לכלוא אותו. במקביל, גם בית החולים לא הסכים לאפשר לו להמשיך להתאשפז.

אתמול, האריך בית משפט את מעצרו של מלול ב-11 ימים. החשד המיוחס לו, בין היתר, הוא "רצח באכזריות מיוחדת או התעללות". במהלך הדיון, סניגוריו של מלול, החשוד גם בשיבוש הליכי משפט, העבירו מכתב למשפחת מיכל סלה, ממשפחתו של החשוד ברצח.

אלירן מלול החשוד ברצח אשתו מיכל סלה
אלירן מלול החשוד ברצח אשתו מיכל סלה

עוד בחדשות 13:

"אכזריות מיוחדת": מעצר החשוד ברצח מיכל סלה הוארך ב-11 ימים

ביום שני, לאחר שיפור במצבו הרפואי, שמוגדר כעת קל, נחקר מלול בבית החולים הדסה עין כרם - אך לא שיתף פעולה עם החוקרים. המשטרה לא הצליחה לקבל את גרסתו, לאחר שטען כי הוא סובל מכאבים.

כזכור, לפני כשבוע נדקרה למוות מיכל סלה, עובדת סוציאלית בת 32, בביתה שבמוצא. מלול, שעל פי החשד דקר אותה, ניסה לשים קץ לחייו. כל זאת ככל הנראה לעיני בתם התינוקת בת השמונה חודשים.

מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא
מיכל סלה, הנרצחת מהיישוב בית זית | צילום: באדיבות המשפחה

בשבת סיפרה לילי בן עמי, אחותה של מיכל, על אמירה "חריגה" שאמר החשוד ברצח לפני שבוע: "רק בשבת שעברה היינו כולנו יחד. בסעודה האחרונה, לרוצח שלה הייתה אמירה חריגה מאוד: הוא אמר שבעבירות – הסבל של התוקף הוא גדול יותר מהסבל של הקורבן. מיכל אמרה לו בתוקף שזה לא נכון. הוא התעקש ונימק ברקע שהתוקף בא ממנו, הדברים שהוא חווה בעברו". את הדברים כתבה בחשבון הפייסבוק שלה. "איך אפשר לישון כשאחותי הקטנה מוטלת מתחת לאדמה? איך אפשר לישון כשלפני כמה שעות תהית איך להסביר לילדייך שהיא נרצחה? על ידו?", הוסיפה.

על רקע רצח מיכל סלה בשבוע שעבר, פרסם בתחילת השבוע משרד הרווחה את הדוח השנתי ל-2018 של השירות לרווחת הפרט והמשפחה העוסק באלימות במשפחה וכלפי נשים. מהדוח עולה כי ב-2018 טופלו במרכזים למניעת אלימות במשפחה 6,488 נשים נפגעות אלימות במשפחה, ו-2,478 גברים אלימים. עוד עולה מהדוח כי מאז שנת 2014 נרשם זינוק של 160% במספר הפונות למוקד הסיוע של המשרד.

עוד עולה מהדוח, כי בשנת 2018 הפנתה מערכת אכיפת החוק 2,325 גברים שהיו מעורבים במעשי אלימות כלפי בנות זוגן לתוכניות השיקום של המשרד, מתוכם – 95 גברים המוגדרים ברמת מסוכנות הגבוהה ביותר טופלו במרכזי היום ובהוסטלים.