פרשת הכדורגלנים והקטינות: נסגר התיק נגד דור מיכה ועומר אצילי

הפרקליטות סגרה מחוסר אשמה את התיק נגד שני שחקני מכבי תל אביב בכדורגל לשעבר, שקיימו יחסי מין עם נערות בנות פחות מ-16. זאת, במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13 לפני כשלושה חודשים

זמן צפייה: 02:10

הפרקליטות סגרה היום (שני) מחוסר אשמה את התיק נגד דור מיכה ועומר אצילי, שני שחקני מכבי תל אביב בכדורגל לשעבר. זאת, במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13 לפני כשלושה חודשים, במסגרתה קיימו השניים יחסי מין עם נערות בנות פחות מ-16.

בנוסף הודיעה הפרקליטות לעורכי הדין של השניים כי החשד הנוסף בו היו חשודים, הספקת אלכוהול לקטין, נסגר אף הוא מחוסר ראיות. עוד נמסר מהפרקליטות כי נמשכת החקירה בנושא האיומים שספגו הקטינות בעקבות פרסום הפרשה.

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, התייחסה להחלטה: "סגירת התיק נגד דור מיכה ועומר אצילי מדגימה פעם נוספת את אוזלת היד של המערכת הפלילית. הלקח הציבורי צריך להיות כי סגירת התיק אינה מלבינה את המעשים, ואינה הופכת אותם לתקינים. ברף המוסרי, ברור שהעברת נערות מיד ליד כאילו היו חפץ היא פסולה וחמורה. מי שניצלו את מעמדם הציבורי למעשים כאלו, אינם ראויים לו, והבחירה של מכבי תל אביב להראות להם את הדלת החוצה מדברת בעד עצמה. ליבנו עם הנערות, שספגו מאז התפוצצות הפרשה התנכלויות ואיומים. פה אסור שיהיה ספק, וראוי כי הדין ימוצה עם המאיימים. אנחנו מאמינות לכן, ונמשיך לעמוד לצדכן".

עוד בחדשות 13:

משרד הבריאות: מתחילת יולי – יותר ממיליון ומאה אלף מבודדים

יועץ נוסף של נתניהו הפר בידוד – ביקר במרכול אחרי ששב מארה"ב

4,822 דוחות בגין יציאה שלא לצורך: סיכום פעילות המשטרה בסגר

דור מיכה ועומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי | צילום: shutterstock

תגובת עו"ד עדי כרמלי שמייצג את אצילי ומיכה: "אנו מברכים על החלטת הפרקליטות, כפי שטענו כבר בתחילת הפרשה, המצג הראייתי בתיק הוא חד משמעי. בתיק הזה אין דבר פלילי".

בחודש שעבר הודיע מועדון הכדורגל מכבי תל אביב לשניים כי הם ישוחררו וסיימו את דרכם בקבוצה. "השחקנים התאכזבו והצטערו על ההחלטה החד צדדית שהמועדון בחר לקחת, אבל עושה רושם שההחלטה היא נחרצת וסופית", אמר רונן קצב, הסוכן של השחקנים. "בימים אלה אנו מנסים לחשב מסלול מחדש ובמקביל להגיע להסדר כספי הוגן מול המועדון על מנת לצאת לדרך חדשה בהקדם האפשרי. אנו לא מתכוננים לנהל שיח בעניין וכשיהיה משהו נוסף להודיע נצא בהודעה מסודרת".

כזכור, מפרטי הפרשה עולה כי אצילי ומיכה קיימו יחסי מין עם נערות בנות פחות מ-16. מהחקירה עלה כי שתי התלמידות פגשו את השחקנים באירוע, ובשלב מסוים החליפו טלפונים. לאחר מכן השחקנים הזמינו מונית שתביא את הנערות מביתן לביתו של אחד מהם, שם הם קיימו יחסי מין. השחקנים נחקרו - וחומר החקירה עבר לפרקליטות, שהחליטה כאמור על סגירת התיק.

עורך הדין עדי כרמלי
עורך הדין עדי כרמלי | צילום: חדשות 13