בחודש הבא: נתניהו יופיע בפני ועדת החקירה לאסון מירון

לאחר שהמפכ"ל שבתאי יצא נגד הדרג המדיני בעדותו וטען ל"חוסר יכולת וחוסר רצון להסדיר את האירוע", ראש הממשלה לשעבר יעיד בפני הוועדה הממלכתית ב-20 ביולי, כאשר לפניו צפויים להופיע בפני הוועדה גם ראש המל"ל לשעבר מאיר בן שבת ופרויקטור ההילולה צבי טסלר

בנימין נתניהו מגיע לביהמ"ש לקראת חקירתו הנגדית של שלמה פילבר
בנימין נתניהו מגיע לביהמ"ש לקראת חקירתו הנגדית של שלמה פילבר | צילום: ראובן קסטרו

ראש הממשלה לשעבר צפוי להופיע בפני ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון ביום רביעי ה-20 ביולי, כך נמסר היום (ראשון) מטעם הוועדה. בשבוע לפני כן, צפויים  להופיע תא"ל במיל' וניצב בדימוס צבי טסלר, ממונה ההילולה, וכן מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר.

בחודש אפריל האחרון התייצב מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי כדי למסור את עדותו בוועדה ואמר כי "אירוע מירון, כמו במרתון תל אביב, בברכת הכוהנים או באירועים גדולים אחרים - הוא תחת פיקוד מחוזי. יש כאן אחריות טריטוריאלית - קיים יתרון לניסיון המצטבר של שוטרי המחוז".

מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי במצעד הגאווה בירושלים
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר מכן, יצא שבתאי נגד הדרג המדיני, ואמר כי "הדיון בראשותי נדחה בשבוע, במטרה להמתין לתקנות הקורונה, ואלו לא הגיעו. חוסר היכולת של משרדי הממשלה השונים להגיע לנוסח מוסכם של תקנות, היה ביטוי ושיקוף מובהק של הקושי הבסיסי שמלווה את אירוע מירון, מזה שנים".

שבתאי הוסיף: "חוסר יכולת, ואולי חוסר רצון, של הדרג המדיני להסדיר את האירוע ולהסדיר גם את האתר עצמו, מבחינה פיזית. בדיון שנערך עם השרים ועם פרוייקטור הקורונה, הדרג המדיני קיבל החלטה כי האירוע יהיה במתכונת של הר פתוח, ללא הגבלות של כניסת קהל להר, אך עם הגבלה בהדלקות".