היועמ"ש החליט: לא תוגש תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו

החטיבה האזרחית בפרקליטות המליצה שלא להגיש תביעה עקב נטילת אחריות פלילית מצד אשת רה"מ בגין ניצול מכוון של טעות הזולת ב"פרשת החמגשיות", ובשל העובדה שההליך הפלילי הסתיים בהסדר טיעון

זמן צפייה: 00:22

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט היום (חמישי) כי לא תוגש תביעה אזרחית נגד שרה נתניהו, זאת לאחר שאימץ את עמדת ממלא מקום פרקליט המדינה ואת עמדתם המקצועית של גורמי החטיבה האזרחית בפרקליטות המדינה.

החטיבה האזרחית בפרקליטות המליצה שלא להגיש תביעה עקב נטילת אחריות פלילית מצד אשת רה"מ בגין ניצול מכוון של טעות הזולת ב"פרשת החמגשיות", ובשל העובדה שההליך הפלילי הסתיים בהסדר טיעון. לפי ההסדר, נתניהו תודה במיוחס לה בכתב אישום שיוסכם בינה לבין התביעה ותשלם קנס בסך 10 אלף שקלים ופיצוי נוסף למדינה בסך 45 אלף שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לאחר "נאום השיעולים" – בצה"ל מעריכים: נסראללה חלה בקורונה

האסון בנחל פרת: ראש הישיבה ומנהלה יועמדו לדין כפוף לשימוע

חשד לרצח באילת: אישה כבת 30 נמצאה ללא רוח חיים – אחיה נעצר

שרה נתניהו בבית המשפט
שרה נתניהו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לפי כתב האישום, הגברת נתניהו ניצלה במכוון טעות של גורמים רלוונטים במשרד ראש הממשלה בכדי שהמדינה תישא בהוצאות עבור שכרן של עובדות שהועסקו כמבשלות בנוסף לארוחות מוכנות ממסעדות ומשפים שהוזמנו למעון ראש הממשלה, ויועדו לאורחים ולבני המשפחה. מכתב האישום המתוקן עולה כי מחודש ספטמבר 2010 ועד חודש מרץ 2013, קיבלה ארוחות ושירותי שפים בסכום של כ-175 אלף שקלים.

לפי גורמים משפטיים, תביעה אזרחית נגד נתניהו, הייתה מניבה תועלת מצומצמת למדינה שכן למרות השבה חלקית של סכום הכסף, ספק אם היא ניתן להשיבו באופן מלא או יותר ממה שהוחזר גם כך. בנוסף על כך, ייתכן כי בתביעה היו נלקחות בחשבון טענות בדבר התיישנות המקרים שכן מדובר על מקרים שהתרחשו לפני למעלה מעשור. לבסוף, לאור העובדה שנתניהו הסכימה להסדר טיעון והודאה באשמה, הוחלט כי ההליך המשפטי יסתיים בכך.