"אורלי בן ארי קראה בעבר לשי ניצן 'היטלר' ו'אל-קאעידה'"

פרקליטים טוענים ששמעו את הגידופים הקשים ברקע מחלוקת בתיק שניהלה בעבר כפרקליטה בכירה • היועמ"ש לבן ארי: "ההתנגדות למינוייך אינה עניין אישי" • גורם בכיר בעליון: בג"ץ יפסול את המינוי

זמן צפייה: 05:10

על פי עדויות של פרקליטים במשרד המשפטים, אורלי בן ארי, מי שמונתה למ"מ פרקליט המדינה, כינתה בעבר את הפרקליט היוצא שי ניצן: 'היטלר' ו-'אל-קאעידה'.

לטענת הפרקליטים, שש שנים לאחר הרשעה ברצח בתיק שניהלה בן ארי, התברר לפרקליטות שמידע קריטי, האסור לפרסום, שהיה יכול להועיל לנאשם - הוסתר ממנו. הם התחילו לברר את הנושא בתוך המשרד, ועידכנו את ניצן והיועמ"ש. בן ארי הרגישה רדופה והתנהגה בעוינות כלפי הניסיון לבדוק את הנושא - דבר שלא מצא חן בעיני הגורמים.

בעקבות חוסר האמינות של הפרקליטה, ניצן שינה את דעתו עליה והחליט שלא למנות אותה לפרקליטת מחוז - תפקיד אותו רצתה בן ארי. ברקע המחלוקת, הפרקליטים טוענים כי "מאז שלא נבחרה ומאז הפיצוץ שהיה ביניהם, היא הסתובבה ממורמרת והשמיעה ביטויים מאוד קשים נגד ראשי המערכת. את שי ניצן היא כינתה כמה פעמים לאוזני עובדים שהיו לידה 'היטלר' ו-'אל-קאעידה'".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סער: לא בטוח שהייתי נוהג כמו אוחנה בנוגע למינוי אורלי בן ארי

אוחנה: אין חובה להתייעץ עם היועמ"ש על מינוי פרקליט המדינה

אוחנה על מערכת המשפט: "קבוצה המבקשת לפגוע בדמוקרטיה"

עו''ד אורלי בן ארי, שי ניצן
עו''ד אורלי בן ארי, שי ניצן | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר היום נפגש היועמ"ש אביחי מנדלבליט עם בן ארי בלשכתו שבירושלים, ואמר לה כי התנגדותו למינוייה "לא עניין אישי נגדן - אלא עניין מערכתי".

נוסף לכך, גורם בכיר במשרד המשפטים אמר לחדשות 13 כי ישנם סיכויים גבוהים שבג"ץ יקבל את העתירה נגד מינויה של בן ארי, שתוגש בימים הקרובים.

עו''ד אורלי בן ארי, אביחי מנדלבליט
עו''ד אורלי בן ארי, אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, לאחר הכרזת שר המשפטים אמיר אוחנה על המינוי, מנדלבליט גינה את ההחלטה וקבע כי המינוי חורג באופן קינוי ממתחם הסבירות וכי קיימת מניעה לאשרו. בחוות הדעת שהגיש לאוחנה, מנדלבליט כתב: "מ"מ פרקליט המדינה נדרש להיות פרקליט מהדרג הבכיר ביותר, בעל ניסיון וותק רב, שמילא מספר תפקידים ניהוליים בכירים. יש להעדיף לתפקיד זה את מי ששימש קודם לכן כמשנה לפרקליט המדינה או לכל הפחות כפרקליט מחוז".

המינוי של בן ארי, כאמור, גרר ביקורות רבות. גורמים בפרקליטות מפעילים לחץ עליה להסיר את מועמדותה לתפקיד. נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, התנגד גם למינוי. הרשקוביץ פנה לאוחנה ואמר כי ראוי היה למנות אדם בכיר יותר מבן ארי. לדבריו, בן ארי "עומדת בתנאי הסף – אולם היא לא בדרג הבכיר של הפרקליטות, ועלולה לערער את תפקודה".

אביחי מנדלביט ואמיר אוחנה
אביחי מנדלביט ואמיר אוחנה | צילום: חדשות 13,מתוך עמוד הפייסבוק:Amir Ohana - אמיר אוחנה

כאמור, היום הודיע אוחנה על מינוייה של בן ארי, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז, לתפקיד ממלאת מקומו של שי ניצן. זאת, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט - שתמך במועמדותו של שלמה למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. בתגובה להודעה, צפוי היועמ"ש לקבוע כי יש מניעה משפטית למינויה.

"אין לי ספק שבן ארי תפעל לשימור כל הראוי לשימור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל כך חשובה הזו", הצהיר אוחנה. "בן ארי מכהנת כ-28 שנים בפרקליטות בשורה של תפקידים. היא בעלת ניסיון רב ועשיר בתחום הפלילי ובתחום הביטחוני, בוגרת המכללה לביטחון לאומי, בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי) ותארים ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ובמשך שנים שימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה".