שר ופיזר שטרות על הגופה: עמית אלמוג הואשם ברצח מאיה ווישניאק

פרקליטות מחוז ת"א הגישה כתב אישום נגד הצעיר בגין רצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו ופציעה בנסיבות מחמירות של אמו. מכתב האישום עלה כי הנאשם לפת את צווארה, חסם את פיה - והביא למותה

זמן צפייה: 01:41

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד עמית אלמוג, בן 21 מרמת גן, בגין רצח בנסיבות מחמירות של חברתו מאיה ווישניאק. בנוסף מואשם אלמוג בפציעה בנסיבות מחמירות של אמו.

מכתב האישום עלה כי ווישניאק הגיעה לדירתו של אלמוג ברמת גן, ובשלב מסויים הוא החליט להמית אותה. הוא המתין שאחותו תצא מהבית לשם כך, ולאחר מכן לפת את צווארה בזרועו וחסם את פיה עד שנחנקה למוות.

עוד עלה מכתב האישום כי לאחר מותה של ווישניאק, אלמוג המתין לבואה של אמו ופצע אותה בסכין בפניה ובפלג גופה העליון. האם נאבקה בו והתחננה על חייה, אמרה לו מספר פעמים כי היא אוהבת אותו, ואלמוג נענה לתחנוניה וחדל ממעשיו. לאחר מכן, לפי האישום, אלמוג צילם את גופתה של מאיה, ואת עצמו כשהוא שר ומפזר שטרות כסף על גופתה, ושלח את הצילומים לחברו.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הוריה של מאיה ווישניאק בתום החקירה: "שהרוצח לא יראה אור יום"

חקירת המשטרה תמה: עמית אלמוג יואשם ברצח חברתו מאיה ווישניאק

עמית אלמוג ומאיה ווישניאק
עמית אלמוג ומאיה ווישניאק | צילום: חדשות 13

אמש, פורסמו בחדשות 13 פרטים חדשים על החקירה, ועל הסרטון שצילם הנאשם מיד לאחר המעשה. כאמור, מאיה נחנקה למוות לפני כשלושה שבועות בידי בן זוגה - וסיבת הרצח היא עדיין תעלומה.

במוצאי השבת, רגעים לאחר שאלמוג חנק למוות את בת הזוג שלו, הוא נעצר וסיפר לצוות החקירה על היום שקדם למעשה - ואלה הם רוח הדברים: "מאיה הגיעה אליי ביום שבת בצהריים, אנחנו נפגשים לא מעט. בערך חצי שנה אנחנו בני זוג. באותו יום ישבנו במשך שעות, דיברנו, שמענו מוסיקה".

"באמת, מאיה הייתה היחידה שהבינה אותי ואת המורכבות של הבעיה שלי, הסוכרת שלי. אני כל הזמן עם המכשיר, זה תיק. לא כל אחת הייתה מוכנה לקחת את התיק הזה על עצמה. לאחרונה מאיה התחילה לדבר הרבה על ללמוד. האם פחדתי שהיא תעזוב אותי? לא יודע, באותו יום שמעתי קולות שאמרו לי לעשות את זה".

בצעד חריג הצליחו עורכי הדין שלו, אורית חיון ודין כוכבי, לבקש עבורו בדיקה פסיכיאטרית מטעם ההגנה. זמן קצר לאחר שהגיע לבדיקה בבית החולים "אברבנאל" שבבת ים, נפסקה הבדיקה בשל חוסר שיתוף פעולה מצידו. "אלמוג הוא ילד טוב", טענה חיון, "הוא בחור רגיש שיש לו מצב נפשי מורכב. הניסיון שלו לדקור את אימא שלו מצביע על זה שזה לא תיק קלאסי של אלימות בין בני זוג".