דקלם שיר והשליך שטרות: פרטים חדשים על רצח מאיה ווישניאק

כמעט חודש עבר מאז מאיה בת ה-21 נחנקה למוות על ידי בן זוגה עמית אלמוג. מחר ייפתח ההליך המשפטי והצעיר יואשם ברצח בכוונה תחילה. גילויים חדשים מהחקירה חושפים את הרגעים שלאחר המקרה

זמן צפייה: 02:28

לפני כשלושה שבועות נחנקה למוות מאיה ווישניאק בת ה-21, בידי בן זוגה אלמוג עמית - וסיבת הרצח היא עדיין תעלומה. הערב (רביעי) נחשפים לראשונה פרטים חדשים על החקירה, ועל הסרטון שצילם החשוד מייד לאחר המעשה - ושלח לחברו.

במוצאי השבת, רגעים לאחר שאלמוג חנק למוות את בת הזוג שלו, הוא נעצר וסיפר לצוות החקירה על היום שקדם למעשה - ואלה הם רוח הדברים: "מאיה הגיעה אליי ביום שבת בצהריים, אנחנו נפגשים לא מעט. בערך חצי שנה אנחנו בני זוג. באותו יום ישבנו במשך שעות, דיברנו, שמענו מוסיקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

החל מהיום: השימוש באמצעי האיכון של השב"כ למאבק בקורונה יופסק

אשכנזי לשר החוץ הגרמני: אין מפות לסיפוח – אין כרגע כל החלטה

בעקבות עובדת שנדבקה בקורונה: ראש עיריית ראשל"צ נכנס לבידוד

עמית אלמוג ומאיה ווישניאק
עמית אלמוג ומאיה ווישניאק | צילום: חדשות 13

"באמת, מאיה הייתה היחידה שהבינה אותי ואת המורכבות של הבעיה שלי, הסוכרת שלי. אני כל הזמן עם המכשיר, זה תיק. לא כל אחת הייתה מוכנה לקחת את התיק הזה על עצמה. לאחרונה מיה התחילה לדבר הרבה על ללמוד. האם פחדתי שהיא תעזוב אותי? לא יודע, באותו יום שמעתי קולות שאמרו לי לעשות את זה".

בצעד חריג הצליחו עורכי הדין שלו, אורית חיון ודין כוכבי, לבקש עבורו בדיקה פסיכיאטרית מטעם ההגנה. זמן קצר לאחר שהגיע לבדיקה בבית החולים "אברבנאל" שבבת ים, נפסקה הבדיקה בשל חוסר שיתוף פעולה מצידו. "אלמוג הוא ילד טוב", טענה חיון, "הוא בחור רגיש שיש לו מצב נפשי מורכב. הניסיון שלו לדקור את אימא שלו מצביע על זה שזה לא תיק קלאסי של אלימות בין בני זוג".

מאיה ווישניאק שנרצחה על ידי בן זוגה ברמת גן
מאיה ווישניאק שנרצחה על ידי בן זוגה ברמת גן | צילום: באדיבות המשפחה

בשלב מסוים של החקירה, גילו החוקרים שרגע לאחר הרצח אלמוג צילם סרטון קצר לצד הגופה ושלח את זה לחברו ד'. כשהם הטיחו בו את זה - הוא שתק ובחר שלא להגיב. "מראים את מאיה ואתה מפזר עליה שטרות ומדקלם סוג של שיר", אמר לו החוקר. "אתה יכולה להסביר למה עשית את זה ולמה שלחת את זה ל-ד'?" אלמוג לא משיב גם לשאלה אם ומדוע תכנן לפגוע באחותו.

מהחקירה עלה כי מאיה ועמית לא רבו באותו יום שבו אירע הרצח. לאחר פתיחת הטלפונים של שניהם התברר לחוקרים שבמשך כל התקופה הזו הם ניהלו מערכת יחסים די שגרתית. סוגיית הכשירות המשפטית של אלמוג תעמוד במרכז ההליך המשפטי שייפתח מחר, ואלמוג יואשם ברצח בכוונה תחילה.