"לא הזיל דמעה": החוקרים שפענחו את רצח מריה טל מדברים לראשונה

לקראת פתיחת משפטו של מקסים טל, הנאשם ברצח אשתו, סיפרו השוטרים לחדשות 13 על השיחה למד"א: "שמעו אותה ברקע צועקת הצילו", ועל הקשר לרצח מיכל סלה: "התעניין בכל פרט מהמקרה בליל האירוע"

זמן צפייה: 04:27

לכל אישה יש שם: יומיים לפני פתיחת משפטו של מקסים טל, הנאשם ברצח אשתו מריה, צוות החקירה חושף לראשונה את הראיות שהביאו לפענוח התיק. ראש צוות החקירה, רפ"ק איציק בן ישי, סיפר על שיחת הטלפון המצמררת של טל למוקד מד"א "ברקע שמעו אותה צועקת 'הצילו', היא עדיין הייתה בחיים כשהוא התקשר, אבל הוא לא נקף אצבע כדי לעזור לה. המוקדנית אמרה לו להצמיד אליה מגבת ולחסום את הדם – והוא לא רצה". החוקרת רס"ל קורל קסוטו מוסיפה: "כשהוא נשאל על זה בחקירה הוא אמר 'נגעלתי'".

על פי כתב האישום, ביצע את הרצח כמה ימים לאחר רצח מיכל סלה, וקרבת האירועים לא הייתה מקרית: "כמה שעות לפני הרצח הוא התעניין ברצח מיכל. הוא מאשר שהוא גלש באינטרנט ובירר פרטים", חשף בן ישי. "בליל הרצח הוא שוב נכנס וגלש לאותה כתבה, בשביל לראות אם יש עדכונים והתפתחויות".

"החשוד הזה ספציפית הוא חשוד קר מאוד, חקרנו אותו הרבה שעות ואני לא זוכר שהוא הזיל דמעה", הוסיף. "מדי פעם כשהוא אמר את השם שלה הזכרנו לו להוסיף ז"ל".

עוד בחדשות 13:

"ירה 5 כדורים – ונמלט": גיורא פרי נאשם ברצח אשתו

"גססה לנגד עיניו": מקסים טל מואשם ברצח אשתו מריה בקריות

בתום מאבק שהובילה משפחתה: בנותיה של מריה טל יועברו לאחיה

מריה טל ז''ל ושתי בנותיה
מריה טל ז''ל ושתי בנותיה | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים הגישה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד טל בגין רצח אשתו מריה בקריות ובקשה למעצר עד תום ההליכים. מכתב האישום עלה כי מקסים הגיע לדירתה של מריה, הסיע את הילדות לגן - ולאחר מכן שב לדירה ודקר את מריה בצווארה באצמעות סכין בזמן שהיא שכבה במיטתה.

לאחר מכן, לפי כתב האישום, הוא התקשר לאמו ולמוקד המשטרה, "בעוד המנוחה גוססת לנגד עיניו, ומבלי לעשות דבר על מנת לסייע לה ולהצילה, דווח להם כי המנוחה התאבדה". כמו כן, בזמן שחלף עד הגעת כוחות ההצלה לדירה, מקסים מחק הודעות מהטלפון הסלולרי שלו על מנת לחבל בחקירה ולמנוע שימוש בהם לראיה.

מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא
מיכל סלה, הנרצחת מהיישוב בית זית | צילום: באדיבות המשפחה

עוד נכתב בכתב האישום כי בחודשים שלפני הרצח מקסים התעמת עם מריה במספר הזדמנויות כיוון שחשב בה שהיא מנהלת יחסים עם גבר אחר, על אף שזו הכחישה את הטענות. בחודש לפני הרצח, הוא אף תקף אותה וגרם לה לשבר באפה במהלך עימות, כך מכתב האישום. לאחר המקרה בית המשפט אסר עליו ליצור כל קשר עם מריה ולהיכנס לתחומי קיריית ביאליק לתקופה של 30 ימים.

לאחרונה פתחה עמותת Jgive קמפיין למימון המונים, כדי לסייע למשפחה של טל בגידול הבנות, שהתייתמו מאמן. "הבנות נותרו לבדן לאחר הרצח. אמה של מריה נפטרה ואביה של מריה חולה ומתקשה לתפקד; אחיה של מריה, אלכסיי, נגד בשירות קבע, מבקש לקבל עליו את המשמורת על הבנות", נכתב. "גיוס ההמונים מיועד לעזור לבנות במימון צרכיהן העכשוויים והעתידיים בשנים הקרובות: גן, ציוד (בגדים, משחקים), עזרה נפשית לאחר הטראומה שחוו ועוד. על מנת לסייע לבנות ללא קשר לשאלת המשמורת עליהן, התאספנו יחד - קבוצת מכרים של המשפחה ואנשים שלא הכירו את מריה אך לא יכלו לעמוד מנגד אל מול מצוקת בנותיה - בהחלטה לפעול למענן".