"החשד התחזק": מעצר החשוד ברצח אשתו בקריות הוארך בפעם החמישית

בית משפט השלום בקריות קבע כי מקסים טל יישאר במעצר עד יום חמישי. החשוד ממשיך להכחיש: "לא רצחתי את מריה, היא התאבדה". עורך דינה של בת הזוג: "לא ניתן לאיש לזרות חול באמירות פוגעניות"

זמן צפייה: 00:26

בית משפט השלום בקריות האריך היום (ראשון) בחמישה ימים את מעצרו של מקסים טל בן ה-29 מקריית ביאליק, החשוד ברצח אשתו מריה. זו הפעם החמישית שבה מוארך מעצרו. טל עדיין מכחיש את המיוחס לו וטוען כי זוגתו התאבדה.

השופט אמר במהלך הדיון כי "החשד נגד טל התחזק בשלבים המתקדמים של החקירה", וכי גם המניע לרצח לכאורה התחזק. כמו כן, הוסיף השופט שגרסאות מד"א אינן תומכות בגרסת החשוד וכי קיימות שאלות בנוגע לאופן הדיווח על האירוע. "אני סבור שניתן להאיץ את קבלת את הדוח הפתולוגי, שהינו ראייה מרכזית, שטרם התקבלה", אמר השופט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"תרבות הסמוך": הורי החניכים שפונו התריעו על המצב – ולא נענו

ניסיונות הפורענות של הג'יהאד האסלאמי – נוחים לחמאס • פרשנות

גנץ בטקס לזכר רבין: "ההסתה שוב מרימה את ראשה המכוער"

Whatsapp Image 2019 10 18 At 0
מקסים טל החשוד ברצח אשתו מריה טל

עורך הדין רועי קרן המייצג את מקסים טל אמר לאחר הדיון כי "הוא לא רצח את מריה והוא יושב ללא סיבה במעצר כבר ימים ארוכים. צר לי שהזמן מתארך, צר לי שהוא סתם במעצר ימים ארוכים".

עורך הדין אביעד חייט המייצג את משפחתה של מריה טל אמר: "נמשיך להגיע לכל דיון, ולא ניתן לאיש לזרות חול באמירות לא נכונות שפוגעות במריה. אנו מאמינים בגורמי אכיפת החוק ודואגים לעתיד בנותיה של מריה. אנו מבקשים שוב שהבנות יעברו לחזקת אחיה של מריה".

עוד הוסיף חייט כי "מצער לשמוע, פעם אחר פעם שמנסים להסיט מהחשד עצמו תוך עיסוק בטפל במקום בעיקר, החשד מתחזק וזו אינה סיסמה. מעבר לשני המניעים למעשה שהם מאבק משמורת על בנות המשפחה והעובדה כי מריה הודיעה לחשוד שהקשר מסתיים ושיש לה קשר חדש היום נתגלה שהחשוד שותק בחקירה ולא משיב לשאלות עקרוניות שיורדות לשורש העניין, כל המצוין בצירוף למארג ראיות איכותי ואיתן מובילות למסקנה אחת ובלעדית לפיה החשוד ביצע את המעשה, אנו מאמינים שכבר בעת הקרובה המדינה תפעל עם הצהרת תובע לכל הפחות".

מקסים טל, חשוד ברצח אשתו מריה טל ז״ל
מקסים טל, חשוד ברצח אשתו מריה טל ז״ל | צילום: חדשות 13

לפני דיון בעניינו בשבוע שעבר אמר טל לחדשות 13 כי לא מדובר ברצח, אלא בהתאבדות. החשד נגדו התחזק בימים האחרונים בשל שורה של פעולות חקירה שעשתה המשטרה, בין היתר הדוח הפתולוגי, ותמונות שהראו החוקרים למקסים, שלפי החשד הכעיסו אותו לפני מותה. גורם במשטרה אמר: "מיום ליום, משעה לשעה, החשד מתחזק מולו, אבל הוא מתבצר בעמדתו שלא רצח".

לפני כשבועיים פורסם שהגיעו לידי המשטרה עדויות לפיהן, כחודש לפני מקרה הרצח, טל הפר את צו ההרחקה שהוטל עליו – וחזר לביתו למרות איסור בית המשפט. גורמים במשטרה אמרו כי "החשוד היה אובססיבי כלפי אשתו אך היא לא התלוננה בזמן אמת. נבדק אם ויכוח על החזקת ילדיהם היה המניע לרצח".

בתוך כך, טל ממשיך לדבוק בגרסתו לאירועים. עורך הדין שמייצג את החשוד, רועי קרן, טען כי "היא התאבדה לנגד עיניו". בנוסף על כך, ילנה, אמו של טל, עוררה סערה כשהציגה במהלך דיון תמונות שבהן טל נראה חבול ופצוע, וטענה כי בת זוגו תקפה אותו באלימות קשה. משפחתה של הנרצחת, שהגיעה גם היא לדיון, הכחישה את הטענות.

במקביל, פורסם כי אלכסיי ומרינה גרשניק, אחיה וגיסתה של מריה טל החלו במאבק על גידול בנותיה. הם סיפרו לחדשות 13 כי דרשו מרשויות הרווחה להוציא בהקדם את הבנות מחזקת אימו של מקסים. "הוא לקח לנו את מריה ועכשיו הוא רוצה לקחת לנו את הבנות", אמרה מרינה. בעלה אלכסיי הוסיף כי הוא "בטוח שזה מה שהיא הייתה רוצה, אני לא חושב שזה נכון שהם יגדלו במשפחה של רוצח".