דקר למוות וטען שהתאבדה: מאסר עולם למקסים טל, שרצח את אשתו מריה

ב-2019 דקר למוות מקסים טל את אשתו מריה בקריית ביאליק. לאחר מכן הוא התקשר לאמו ולמוקד המשטרה ודיווח כי היא שמה קץ לחייה. היום גזר עליו ביהמ"ש המחוזי בחיפה מאסר עולם ועוד שלוש שנים בכלא, כמו גם קנס בסך 258 אלף שקלים למשפחת המנוחה

Whatsapp Image 2019 10 18 At 0

מאסר עולם ועוד שלוש שנות מאסר נוספות נגזרו היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בחיפה על מקסים טל (30) מקריית ביאליק, שהורשע ברצח בנסיבו מחמירות של אשתו מריה טל ב-2019. הוא ישלם גם קנס בסך 258 אלף שקלים למשפחת המנוחה. טל אמר כי אשתו התאבדה בזמן שהלך להביא את שתי בנותיהן לגן הילדים הסמוך לביתם.

מכתב האישום עלה כי מקסים הגיע לדירתה של מריה, הסיע את הילדות לגן - ולאחר מכן שב לדירה ודקר את מריה בצווארה באמצעות סכין בזמן ששכבה במיטתה. לאחר מכן הוא התקשר לאמו ולמוקד המשטרה, "בעוד המנוחה גוססת לנגד עיניו, ומבלי לעשות דבר על מנת לסייע לה ולהצילה, דווח להם כי המנוחה התאבדה".

כמו כן, בזמן שחלף עד הגעת כוחות ההצלה לדירה, מקסים מחק הודעות מהטלפון הסלולרי שלו על מנת לחבל בחקירה ולמנוע שימוש בהם לראיה.

עוד נכתב בכתב האישום כי בחודשים שלפני הרצח מקסים התעמת עם מריה במספר הזדמנויות כיוון שחשב בה שהיא מנהלת יחסים עם גבר אחר, על אף שזו הכחישה את הטענות. בחודש לפני הרצח, הוא אף תקף אותה וגרם לה לשבר באפה במהלך עימות, כך מכתב האישום. לאחר המקרה בית המשפט אסר עליו ליצור כל קשר עם מריה ולהיכנס לתחומי קריית ביאליק לתקופה של 30 ימים.

גרסתו לאירועים שהתרחשו בבוקר מותה של אשתו היא כדלקמן:

6:10 - מקסים יצא עם רכבו לסיבוב באזור הבית, בעת שמריה ובנותיו ישנו.

7:15 - כעבור שעה מקסים חזר והעיר את בנותיו משינה.

7:25 - מקסים יצא עם בנותיו לכיוון גן הילדים שבו הן מתחנכות. הגן נמצא במרחק 172 מטרים מביתם.

7:41 - מקסים עשה את דרכו חזרה הביתה.

7:55 - מקסים מצא, כך לטענתו, את אשתו כשהיא שוכבת על הרצפה. לדבריו היא דקרה את עצמה.

7:57 - שתי דקות לאחר שגילה את אשתו, מקסים מתקשר לאימו, ילנה טל, שפוקדת עליו להתקשר מיד למד"א ולמשטרה.

8:00 - הודעה ראשונית על התאבדות מתקבלת במד"א כרמל. המדווח מעבר לקו - מקסים טל בעצמו.

רצף האירועים שהוצג הוא אחד מהגורמים שהובילו לכך שהחשד נגד טל התחזק באופן משמעותי. לדברי החוקרים, עלו אי-התאמות בין הגרסה של מקסים לבין תנאי השטח, המרחקים וזמני ההגעה לביתו. כמו כן, קיימות גרסאות סותרות נוספות וחשד כי טל מחק הודעות ותמונות בטלפון הנייד שלו.