"הוא עושה החייאה": ליד בעלה - מריה טל בשיחה למד"א לפני הרצח

שנתיים לפני שנרצחה, מצאה מריה את אמה מוטלת בביתה ללא רוח חיים. בהקלטה שפורסמה נשמע לראשונה קולה של מריה, כשבעלה מקסים מדבר ברקע. "אמא שלי לא נושמת"

זמן צפייה: 01:00

היום (חמישי) פורסמה לראשונה הקלטה שבה נשמעת מריה טל בקולה, שנתיים לפני שנרצחה - על פי כתב האישום על ידי בעלה מקסים. בשנת 2018 קורבן הרצח הזעיקה את כוחות ההצלה לאחר שמצאה את אמה מוטלת בביתה ללא רוח חיים, כשניתן לשמוע את בעלה מקסים ברקע.

בתוך כך, היום דן בית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה לשחרר את מקסים למעצר בית, אך טרם התקבלה החלטה בנושא. דיון נוסף צפוי להתקיים בשבוע הבא.

"אני צריכה אמבולנס לקריית ביאליק, אמא שלי לא נושמת", אמרה מריה למוקדן, "היא בת 57". עוד היא נשמעת מספרת בשיחה כי בעלה מקסים עבר קורס חובשים והוא מנסה לטפל באימה. "בעלי עושה לה החייאה".

לכתבות נוספות בנושא >>

"יהיה בסדר": התכתבות מריה טל עם חברתה – זמן קצר לפני הרצח

"לא הזיל דמעה": החוקרים שפענחו את רצח מריה טל מדברים לראשונה

בתום מאבק שהובילה משפחתה: בנותיה של מריה טל יועברו לאחיה

Whatsapp Image 2019 10 18 At 0
מקסים טל החשוד ברצח אשתו מריה טל

בתום הדיון בעניינו, סנגורו של מקסים עורך הדין רועי קרן אמר לחדשות 13: "אין שום סיבה להשאיר את מקסים במעצר, הוא חף מפשע". גם ילנה, אימו של מקסים שנכחה בדיון, הוסיפה וסיפרה: "אני אומרת לבנות של מקסים ומריה כי הוא יחזור הביתה בקרוב והאמת תצא לאור".

עורך הדין אביעד חייט, המייצג את משפחתה של מריה, מסר: "הצד השני המייצג את מקסים מנסה בכל דרך לזרוע מציאות שאינו קיימת בתיק הזה. ליבנו עם משפחתה של מריה ועם הבנות שלה. הצדק יעשה בבית המשפט - לא במשפט תקשורתי".

הארכת מעצר שישית למקסים טל החשוד ברצח אישתו
הארכת מעצר שישית למקסים טל החשוד ברצח אישתו | צילום: יובל סייג, חדשות 13

כזכור, רגע אחרי שדקר למוות את אשתו, כך על פי כתב האישום, התקשר מקסים למשטרה וביקש עזרה. בהקלטת השיחה שהגיעה לידי חדשות 13, ניתן לשמוע את טל זועק בטלפון למוקדנית: "אשתי התאבדה, ניסיתי לעצור אותה, תבואו מהר". בזמן שמקסים טל זועק לעזרה, אפשר לשמוע ברקע את אשתו, מריה, זועקת "הצילו".

יום לפני כן חשף צוות החקירה לראשונה את הראיות שהביאו לפענוח התיק. ראש הצוות, רפ"ק איציק בן ישי, סיפר על שיחת הטלפון המצמררת של טל למוקד מאה "ברקע שמעו אותה צועקת 'הצילו', היא עדיין הייתה בחיים כשהוא התקשר, אבל הוא לא נקף אצבע כדי לעזור לה. המוקדנית אמרה לו להצמיד אליה מגבת ולחסום את הדם – והוא לא רצה". החוקרת רס"ל קורל קסוטו מוסיפה: "כשהוא נשאל על זה בחקירה הוא אמר 'נגעלתי'".