בתום מאבק שהובילה משפחתה: בנותיה של מריה טל יועברו לאחיה

בתום דיון בסוגיית החזקה על הילדות, שאביהן מואשם ברצח אמן בקריות, הוחלט כי השתיים יועברו לאלכסיי גרשניק - נגד בשירות קבע. זאת, לאחר שעד כה שהו אצל סבתן - אם הנאשם

זמן צפייה: 01:02

מחלקת הרווחה בעיריית קריית ביאליק קבעה היום (שלישי) כי שתי בנותיה של מריה טל, שבעלה מקסים נאשם כי רצח אותה, יועברו לחזקת אחיה של מריה, אלכסיי גרשניק. זאת, לאחר מאבק שהובילו בני משפחתה, שביקשו לקבל לחזקתן את הילדות - ששהו עד כה אצל אם הנאשם, לנה טל.

על פי ההחלטה, המעבר למשמורת גרשניק יתקיים בהדרגתיות בתוך 60 ימים, בשל העובדה שהבנות היו אצל אמו של מקסים במשך תקופה ארוכה. עורך הדין רועי קרן, המייצג את מקסים, יעתור מחר לבית המשפט בקריות בדרישה למנוע את המעבר.

טרם הדיון, הצהיר עורך הדין אביעד חייט המייצג את קרובי משפחתה של מריה כי "אנו סבורים שההחלטה הנכונה ביותר היא שהבנות יהיו בחזקת משפחתה של מריה. נכבד כל החלטה של הגורמים הרלוונטיים, אך אנו סבורים שהמקום הראוי ביותר לבנות הוא המקום שאליו הן הורגלו, ובטוחים שזו תהיה ההחלטה".

עוד בחדשות 13:

קרוביה של מריה טל: "מרגישים כאילו רוצחים אותה מחדש"

"גססה לנגד עיניו": מקסים טל מואשם ברצח אשתו מריה בקריות

החשד לרצח בקריית ביאליק: משפחת האם נאבקת על גידול הבנות

מריה טל ז''ל ושתי בנותיה
מריה טל ז''ל ושתי בנותיה | צילום: חדשות 13

עורך הדין קרן התייחס להחלטה: "המלצת הוועדה היא המלצה בלבד. אנו התנגדנו למתווה המוצע וכן נתנגד לו בבית המשפט, שהוא הגורם המכריע בעניין המשמורת הזמנית. ההמלצה היא זמנית ומטרתה לבדוק יכולתם של הצדדים לשמש בעתיד כמשפחת אומנה. בשלב זה לנה תראה את הבנות כמעט כמחצית מהזמן ומי שיכריע סופית בעניין הוא ועדת אומנה ואנו סבורים כי ככל שמקסים לא ישוחרר למעצר בית לנה תשמש כמשפחת אומנה. אנו סבורים כי מניעים זרים הביאו להמלצה שגויה שאינה טובת הבנות".

לפני כשבוע הוגש כתב אישום נגד מקסים טל, בעלה של מריה המואשם ברציחתה. מכתב האישום עלה כי מקסים הגיע לדירתה של מריה, הסיע את הילדות לגן - ולאחר מכן שב לדירה ודקר את מריה בצווארה באצמעות סכין בזמן שהיא שכבה במיטתה.

לאחר מכן, לפי כתב האישום, הוא התקשר לאמו ולמוקד המשטרה, "בעוד המנוחה גוססת לנגד עיניו, ומבלי לעשות דבר על מנת לסייע לה ולהצילה, דווח להם כי המנוחה התאבדה". כמו כן, בזמן שחלף עד הגעת כוחות ההצלה לדירה, מקסים מחק הודעות מהטלפון הסלולרי שלו על מנת לחבל בחקירה ולמנוע שימוש בהם לראיה.

מקסים טל בבית המשפט
מקסים טל בבית המשפט | צילום: חדשות 13

עוד בטרם הגשת כתב האישום, דרשו אלכסיי ומרינה גרשניק, אחיה וגיסתה של מריה טל, להוציא בהקדם את הבנות מחזקת אימו של מקסים. "הוא לקח לנו את מריה ועכשיו הוא רוצה לקחת לנו את הבנות", אמרה מריה. בעלה אלכסיי הוסיף כי הוא "בטוח שזה מה שהיא הייתה רוצה, אני לא חושב שזה נכון שהם יגדלו במשפחה של רוצח".

אלכסיי ומרינה, בשנות השלושים לחייהם, מקווים להפוך בעתיד להורים בעצמם ובטוחים כי ביתם הוא המקום הטוב ביותר לשתי הבנות הקטנות, שנותרו ללא אמן המנוחה ואביהן שנמצא במעצר. מרינה סיפרה כי היא בטוחה שגיסתה "הייתה רוצה שהבנות יעברו אלינו ולא היכן שהן נמצאות כעת".

לאחרונה פתחה עמותת Jgive קמפיין למימון המונים, כדי לסייע למשפחה של טל בגידול הבנות שהתייתמו מאמן. "הבנות נותרו לבדן לאחר הרצח. אמה של מריה נפטרה ואביה של מריה חולה ומתקשה לתפקד; אחיה של מריה, אלכסיי, נגד בשירות קבע, מבקש לקבל עליו את המשמורת על הבנות", נכתב. "גיוס ההמונים מיועד לעזור לבנות במימון צרכיהן העכשוויים והעתידיים בשנים הקרובות: גן, ציוד (בגדים, משחקים), עזרה נפשית לאחר הטראומה שחוו ועוד. על מנת לסייע לבנות ללא קשר לשאלת המשמורת עליהן, התאספנו יחד - קבוצת מכרים של המשפחה ואנשים שלא הכירו את מריה אך לא יכלו לעמוד מנגד אל מול מצוקת בנותיה - בהחלטה לפעול למענן".