מנדלבליט עונה לפרקליט נתניהו: "טענות כזב, דברי בלע"

היועמ"ש תקף בחריפות את עורך דינה של אשת ראש הממשלה, שמתח ביקורת על פתיחת החקירה בעניין עובדות המעון שנחשדות במתן עדות שקר: "התבטאויותיו ראויות לכל גינוי - אין בהן בדל של אמת"

זמן צפייה: 02:02

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תקף הערב (ראשון) בחריפות את דבריו של יוסי כהן, עורך הדין של רעיית רה"מ שרה נתניהו, שמתח ביקורת על פתיחת החקירה בעניין עובדות מעון ראש הממשלה שנחשדות במתן עדות שקר. מנדלבליט הצהיר: "התבטאויותיו המשתלחות של עו"ד כהן אינן הולמות עורך דין, ראויות לכל גינוי, אין בהן בדל של אמת, וממילא גם אין בהן כדי להרתיע איש ממערכת אכיפת החוק מלבצע את מלאכתו נאמנה".

"בניגוד לטענת הכזב של עו"ד כהן, המידע אשר עורר את החשד הגיע לידי רשויות אכיפת החוק בשנה שעברה, והועבר לבדיקה", נכתב בהודעתו של היועמ"ש. "באוקטובר 2019 הודיעה הפרקליטות לביהמ"ש במסגרת ההליך האזרחי כי מידע הנוגע להעדתם של עדים בהליך נמצא בבחינה, ומשכך ביקשה לדחות את מועד ההוכחות בתיק, והדברים אף פורסמו בשעתו בכלי התקשורת".

"מכל מקום, פעולות החקירה בתיק החלו בחודש מארס האחרון, שעה שנמצא כי קיים חשד סביר לביצוע עבירה פלילית, כך שאין כל שחר לדברי הבלע שפרסם עו"ד כהן. כפי שמסרה משטרת ישראל, החקירה מתנהלת באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי ופיקוח של פרקליטות המדינה. רשויות האכיפה תמשכנה לפעול לבירור האמת בלא מורא, באופן ענייני ומקצועי, ולא יהססו לפעול בכל מקרה שיצדיק זאת".

עוד בחדשות 13:

מנדלבליט עונה לפרקליט נתניהו: "טענות כזב, דברי בלע"

"ביקש ממני להציל אותו": תיעוד הדקות שלפני הירי בצעיר בי-ם

עשור למרמרה: המחדלים ורגעי הגבורה – בלילה השחור של השייטת

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ ערך הערב פגישת עבודה ראשונה עם מנדלבליט. בפגישה דנו השניים על הסוגיות השונות הרלוונטיות למשרד הביטחון ולממשלה. גנץ אמר למנדלבליט כי הוא רואה במערכת שלטון החוק ובאנשי מערכת אכיפת החוק גורמים מרכזיים בשמירה על הדמוקרטיה ובכוונתו להגן עליהם, לחזק אותם ולדאוג כי יוכלו לבצע את שליחותם ללא מורא וללא משוא פנים.

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

דבריו של מנדלבליט הגיעו בתגובה לדבריו של הפרקליט, שטען: "בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה את החקירות העברייניות שנוהלו במשטרה נגדו בחסות היועץ מנדלבליט. למחרת השמיעו בכירים במשטרה איום על ראש הממשלה שהם יתפרו לו תיק נוסף אם ימשיך לבקר אותם. היום הם מימשו את האיום. באופן חריג ביותר התערבה המשטרה בהליך אזרחי, ופתחה בחקירה פלילית בעוד תיק סרק תפור נגד רעיית ראש הממשלה".

"רק לפני כמה חודשים סירב היועץ מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד התובעת ליאת בן-ארי לאחר שהעיתונאי אלי ציפורי פרסם הקלטה שמוכיחה שהיא מסרה תצהיר כוזב לבית הדין", המשיך. "מנדלבליט משעבד את משטרת ישראל לרדיפה אובססיבית ומגמתית של משפחת נתניהו בניסיון להפיל את ראש ממשלת ישראל. הציבור כבר הוכיח שהוא לא קונה את זה".

נתניהו ומנדלבליט
נתניהו ומנדלבליט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי שתי עובדות במעון ראש הממשלה נחקרות באזהרה בחשד שמסרו עדות שקר לטובת אשת רה"מ שרה נתניהו במסגרת משפט שירה רבן. כזכור, רבן הגישה תביעה נגד נתניהו בטענה להתעללות שספגה במהלך עבודתה. הפרקליטות ביקשה לעכב את המשפט בחודש בשל החקירה.