לנוכח המתקפות האחרונות: מנדלבליט דן בהוצאת נתניהו לנבצרות

במשרד המשפטים זועמים על כך שראש הממשלה תוקף את מערכת אכיפת החוק פעם אחר פעם, ולאחרונה - בשיחות לא רשמיות, עלתה השאלה אם עצם התנהגותו של נתניהו מייצרת נבצרות. היועמ"ש הכחיש

זמן צפייה: 03:09

העיתונאי חיים לוינסון פרסם הערב (רביעי) כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט סבור כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך לצאת לנבצרות, זאת בשל המתקפות האחרונות של נתניהו נגד מערכת אכיפת החוק ברקע המשפט המתנהל נגדו.

במשרד המשפטים הכחישו את הידיעה, והבהירו כי עמדתו של מנדלבליט היא שנתניהו לא צריך לצאת לנבצרות. "עמדתו המשפטית של היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הנבצרות, כפי שנמסרה לבג"צ וכפי שנמסרה רק לפני מספר ימים בנאום היועמ"ש בטקס פתיחת שנת המשפט - בעינה עומדת".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

העצמאים מאיימים לא לציית להגבלות; כ"ץ: "מתנגד לסגר כללי"

הפיגוע בראש העין: כתב אישום נגד תושב ג'נין בגין ניסיון רצח

"מלא תפקידך ואל תטיף מוסר": עימות בין ניסנקורן לח"כים בליכוד

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

אולם, בהודעה של היועמ"ש לא נמסרה כל הכחשה באשר למה שמתרחש בתוך משרד המשפטים. אומנם לא התקיים כל דיון רשמי בנושא, אך בין העובדים הועלתה לאחרונה השאלה האם עצם התנהגותו של ראש הממשלה, שתוקף את המערכת ובכך ומחליש אותה, לא מייצרת נבצרות.

נבצרות הכוונה היא שראש הממשלה לא יוכל להישאר בתפקידו, כך שעד שיסתיימו ענייניו המשפטיים והיועמ"ש יותיר לנתניהו לחזור, מישהו אחר יאייש את התפקיד. אם בתום 100 ימים של נבצרות נתניהו לא ישוב לכהן כראש הממשלה - הוא יעזוב את תפקידו. גם אם מנדלבליט יחליט לבסוף על נבצרות - הנושא יועבר לדיונים בבג"צ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית שמש
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית שמש | צילום: חדשות 13

גם היום תקף נתניהו את מערכת המשפט, זאת ברקע החשיפה את פרשת אום אל-חיראן, ואמר: "אזרח ישראל נהרג והוגדר כמחבל על לא עוול בכפו. מח"ש רצו לחקור - בפרקליטות קברו את התיק. ולמה בפרקליטות עשו את כל זה? לא בגלל שיקולי אכיפת החוק, אלא בגלל שיקול אחר".

"שי ניצן, שטייח את הפרשה, כתב כי 'המפל"ג אכן פעל באופן שערורייתי - אך יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול. זה רק יעשה טוב למי שרוצה לרעת המערכת...'. ברור שיש פה החלטות פוליטיות שהתקבלו על ידי בכירי המשטרה והפרקליטות, תוך עיוות הצדק, החוק והאמת - והכול כדי להפיל ראש ממשלה מהימין. אי אפשר שלא להזדעזע".

ראש הממשלה הוסיף כי "את ההתנהלות הזאת חייבים לחקור - אבל מי יחקור? המפכ"ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ"ל? אולי היועמ"ש? האם יתכן שהיועמ"ש לא ידע את כל ההתנהלות הזו? אני נותן הערכה זהירה - הוא לא יבדוק את זה. אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת".