פעילת ליכוד נחקרה בחשד לאיומים על היועמ"ש: "אנחנו לא אלימים"

אורלי לב הגיעה לחקירה באזהרה ביחידה להב 433 בשל הודעות מאיימות שנשלחו למנדלבליט. בריאיון לחדשות 13 היא מכחישה את מעורבותה ומתייצבת נגד האיומים עליו. "לא אעשה דברים כאלה"

זמן צפייה: 03:01

אורלי לב, פעילה מוכרת בקרב פעילי ליכוד, הגיעה היום (חמישי) לחקירה באזהרה בלהב 433. החשד: איומים והסתה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אתמול הגיש מנדלבליט תלונה למשטרה על איומים נגדו לאחר שהטלפון הנייד שלו הוצף בהודעות שנאה, הסתה ואיומים. בריאיון לחדשות 13 היא מכחישה את מעורבותה וטוענת: "לא שלחתי הודעות למנדלבליט, לא איימתי עליו, אני לא אעשה דברים כאלה".

בין השאר נשלחו אליו תמונתו במדי אסיר וכן הודעות איומים "תמות אתה והילדים שלך, "נגיע אליך, אתה מנוול, אתה עבריין, תיזהר, אתה פגיע", עם ציור של בעל חיים מוכה. החקירה הוטלה על יחידת הסייבר של להב 433 שכבר הבוקר זימנה לחקירה את לב ואדם נוסף. לב, המרכזת אליה קבוצות רבות בווטסאפ, סיפרה בריאיון בחדשות 13 על פועלה בקבוצות. בדבריה הדגישה לב כי היא אמנם שלחה את מספר הטלפון הנייד של היועץ המשפטי בקבוצות השונות - אך מתנגדת בחריפות לאיומים שנשלחו: "אנחנו לא אלימים, אנחנו לא מסיתים, אנחנו לא נתנו שום איום למנדלבליט".

אורלי לב
אורלי לב | צילום: חדשות 13

היא דמות מפתח בשבועות האחרונים בארגון ההפגנות נגד בג"ץ כאשר עם חברי קבוצתה נמנים גם בכירים בליכוד בהם השרה מירי רגב. דוגמה לשיח המתנהל בקבוצות אלו אפשר למצוא בהודעות. לב כותבת על נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות: "מחר שיירה מול הבית של השופטת הכי כלבה בישראל". על אהרון ברק כתבה "את הכלב הזה חייבים להזיז הצידה", ועל מנדלבליט ושי ניצן: "את החיוך הזה חייב למחוק". בתגובה להודעות הללו לב טוענת: "קראתי לה ככה בעקבות הרבה דברים אחרים".

ארגון "הבלוק הדמוקרטי" עשה עבודת מחקר על המתקפות על בג"ץ ועל ההסתה נגד מנדלבליט בחודשים האחרונים וגילה ממצאים מעניינים. רן כהן, מנכ"ל הארגון: "התחקיר שלנו מעלה חשדות ברורים לכך שמאחורי ההסתה הזו עומדים פעילי ליכוד תוך שהם משתמשים בקבוצות רשמיות, קבוצות וואטסאפ רשמיות ששימשו את הליכוד במערכת הבחירות". פוליטיקאים רבים בהם גם בני גנץ גינו את ההסתה ואת האיומים על היועץ המשפטי כאשר ברקע ניכרת שתיקתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים אמיר אוחנה.

גם יועצים משפטיים לשעבר ופרקליטי מדינה לשעבר בהם יהודה וינשטיין, שי ניצן, עדנה ארבל, דורית בייניש ואהרון ברק שלחו מכתב תמיכה ליועמ"ש שבו הם גם כותבים כי הם מצפים מהנהגת המדינה שתביע הסתייגות נחרצת מההתקפה על היועמ"ש. חוקרי המשטרה ממשיכים בחקירתם ולאחר חקירה של כמה שעות שחררו בתנאים מגבילים את לב ואת החשוד הנוסף.