פרשת האיומים על מנדלבליט: שני חשודים נחקרים באזהרה

השניים הובאו לחקירה ביחידת להב 443, בחשד למעורבות בשליחת הודעות הנאצה ליועמ"ש. זאת, לאחר שהאחרון הגיש אתמול תלונה במשטרה על הטרדות. גנץ: "האיומים על היועמ"ש - חציית גבול מסוכנת"

זמן צפייה: 00:23

שני חשודים נחקרים כעת (חמישי) באזהרה, בחשד למעורבות בשליחת הודעות הנאצה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השניים נחקרים ביחידת להב 433.

יו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "האיומים על היועץ המשפטי לממשלה הם חציית גבול מסוכנת ואני בטוח שגורמי אכיפת החוק יטפלו במאיימים. בממשלה שנקים אני מתכוון לתת גיבוי מלא לכל עובדי הציבור ומשרתיו. נדאג לשמור על פקידי הציבור ולכבד את שלטון החוק. ביקורת כן - הסתה ואיומים - לא".

זאת, לאחר שאתמול התלונן מנדלבליט במשטרה בעקבות איומים והטרדות שקיבל ביממה האחרונה. "ההטרדות והאיומים, שנעשו ככל הנראה באופן מאורגן, נמשכו במשך כל שעות הלילה והבוקר וכללו איומים, הודעות נאצה ודברי הסתה", הסבירו מטעם היועמ"ש. קב"ט משרד המשפטים עודכן על האירוע.

עוד בחדשות 13:

השר רפי פרץ עוזב את ימינה – צפוי להצטרף לממשלה

מסתמן: כל מוסדות החינוך ייפתחו לחלוטין בערים עם תחלואה נמוכה

בכיר אמריקני: פומפאו לא טס לצד השני של העולם כדי לדון בסיפוח

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

באחת מההודעות שקיבל, נכתב למנדלבליט: "תמות אתה והילדים שלך. נגיע אליך, אתה מנוול, אתה עבריין. נגיע אליך, תיזהר - אתה פגיע עם ציור של חיה שחוטפת מכות".

בעקבות הדברים, התנועה לאיכות השלטון פנתה הערב בדחיפות לממלא מקום מפכ"ל המשטרה בדרישה לתגבר את האבטחה סביב היועץ המשפטי. "המתקפות הברוטליות והאגרסיביות כנגד היועמ"ש מוכתבות מלמעלה ועלולות להידרדר לאלימות פיזית - וכל זה במטרה למלט נאשם בפלילים מלתת את הדין", מסרו בתנועה.

"מדובר בחציית כל הקווים האדומים", הוסיפה יו"ר ארגון הפרקליטים, עורכת הדין אורית קורין, "נדרשת עוד הערב אמירה ערכית חד משמעית של רה"מ ושר המשפטים. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חיונית והוויכוחים בה לגיטימיים ונחוצים - אך אין בין איומים לשיח לגיטימי דבר וחצי דבר".

אביחי מנדלבליט בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בישראל
אביחי מנדלבליט בכנס השנתי של העמותה למשפט ציבורי בישראל | צילום: חדשות 13

"אני מצפה מנבחרי הציבור להשמיע את קולם הברור בנושא לפני שחלילה יישפך כאן דם. במקביל, אני קוראת לגורמים האמונים על כך, לבחון את עיבוי אמצעי האבטחה סביב היועמ"ש. ארגון הפרקליטים יפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו בכדי להגן על חייהם של שומרי הסף אשר מאוימים אך ורק בשל מחויבותם לשמירה על קיום החוק ועל הדמוקרטיה בישראל".