היועמ"ש לבג"ץ: יש להוציא צו על תנאי למינוי מפכ"ל המשטרה

ברקע המשבר הפוליטי, מנדלבליט ביקש משופטי העליון להורות לממשלה לקדם את מינוי התפקיד הבכיר. "מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על החובה לאייש משרות בכירות במינויי קבע"

זמן צפייה: 01:16

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (חמישי) לבג"ץ, וביקש להוציא צו על תנאי לממשלה שיביא לקידום מינוי מפכ"ל המשטרה. זאת, לאחר שכבר כשנתיים אין מפכ"ל קבוע, בעוד ניצב מוטי כהן משמש כממלא המקום. שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה לפניית מנדלבליט כי "אי אפשר להשאיר מדינה בהמתנה - קורא למנות מפכ"ל ופרקליט מדינה, ולהשלים את כל המינויים בהקדם האפשרי".

בפנייתו כתב מנדלבליט כי "הסכמות קואליציוניות, כמו גם מחלוקות קואליציוניות, אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע". עוד נכתב בפנייה כי היועץ סבור שאם לא הוצג נימוק שיצדיק את העיכוב במינוי המפכ"ל, יש להביא מועמד לתפקיד ב"מהירות ראויה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: הם מובילים לבחירות; כחול לבן: אם לא המשפט היה תקציב

לראשונה מזה כחודש: יותר מאלף נדבקים ביממה; 282 במצב קשה

חצי שנה אחרי שהוסגר מתאילנד: נתי חדד ישתחרר היום מהכלא

בתוך כך, הוועדה למינוי פרקליט המדינה בראשות היועץ המשפטי לממשלה ראיינה היום מספר מועמדים, ביניהם פרקליט מחוז חיפה, עמית אייסמן - שהוא המועמד המוביל לתפקיד, ועורך הדין עופר ברטל. מומי למברגר ככל הנראה ירואיין ביום אחר.

לפני כשבועיים פנה היועץ המשפטי לממשלה לבג"ץ וקבע כי "אין מנוס מהוצאת צו על תנאי לממשלה ולראש הממשלה בנימין נתניהו - שיסבירו מדוע לא ממנים מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים". זאת לאחר ששבועיים לפני כן הודיע מנדלבליט במכתב ששלח לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אין הצדקה לעיכוב מינוי הבכירים בשירות הציבורי. כמו כן, מנדלבליט הבהיר כי ככל שמינוי הבכירים ימשיך להתעכב, הוא יתקשה יותר להגן על התנהלות הממשלה בבג"ץ.

"אי נקיטת צעדים בהקדם האפשרי לקידום מינויים הולכת ומעצימה את הפגיעה הקיימת כבר עתה בתפקוד ויציבות שירות המדינה", כתב היועץ המשפטי לממשלה. "אבקשכם לפעול ללא דיחוי לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה - ככל שקיים טעם ענייני לעיכוב, אודה להבהרתו על מנת שניתן יהיה להידרש לכך".