מנדלבליט אישר למשטרה לזמן את סער לעדות בפרשת רצח מקורבו

היועץ המשפטי לממשלה אישר את בקשת המשטרה להזמין את שר המשפטים לתת עדות בפרשת רצח חברו סאהר אסמעיל, שביקר בביתו של סער יום לפני הרצח. אין חשד שסער מעורב במעשה

זמן צפייה: 00:55

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר למשטרה לזמן את שר המשפטים גדעון סער לתת עדות בפרשת רצח מקורבו סאהר אסמעיל, כך דיווחנו הערב (שישי) ב"שישי". אסמעיל הגיע לביתו של סער ביום שבת, יום לפני הרצח שאירע בחודש אוגוסט בכפר ראמה שבגליל, וסער כידוע שומר שבת.

בין השניים שררה חברות ארוכת שנים. אסמעיל עבד עם סער כמעט בכל אחד מהמשרדים בהם שימש סער כשר, ובממשלה הנוכחית הוא עבד עם השרה יפעת שאשא-ביטון במשרד החינוך. אסמעיל היה מעורב בגיוס מצביעים ל"תקווה חדשה" בכפרים דרוזיים, וגם ברצון לפצל את הכפר הדרוזי כסרא-סמיע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מהתפרצות הר געש ועד קפטן קירק בחלל: מסביב לעולם בשתי דקות

העימותים בתוך הקואליציה: שקד רומזת שלפיד מתדרך נגדה

הוועדה אישרה את מינוי ראש השב"כ: "לא נמצא פגם בטוהר מידותיו"

על חקירת המשטרה יש צו איסור פרסום, אבל אחד הכיוונים שנחקר הוא קשר של אסמעיל לנשים שונות. המשטרה הגישה בקשה לפני שמונה ימים, וכעת כאמור אישר היועמ"ש לגבות עדות משר המשפטים. אין חשד שסער מעורב במעשה.

לאחר הרצח ספד סער לאסמעיל בהודעה שפרסם: "חבר יקר ואהוב כאח לי ושותף לדרך, נרצח הבוקר בראמה. אדם טוב לב, אוהב אדם ואוהב המדינה, מנהיג ישר ואמיץ, חבר אמיתי. אני מתקשה להפנים שלא אראה עוד את סאהר, עם החיוך הנצחי, שעוד אתמול ראיתיו. אני בטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על הרוצחים השפלים ותביאם למשפט צדק".