תיקי נתניהו: מנדלבליט צפוי לסרב מחר לבקשה לדחות את השימוע

היועמ"ש צפוי להשיב בשלילה לבקשת עורכי דינו של רה"מ, העומד בפני כתב אישום כפוף לשימוע. עם זאת, ההערכה היא שמנדלבליט יאשר בהמשך דחייה של כמה שבועות

זמן צפייה: 02:07

היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט צפוי לשלוח מחר (ראשון) את מכתב התגובה לבקשת עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את השימוע בעניינו. ההערכה היא שמנדלבליט לא יאפשר את דחיית השימוע, אך בעוד כמה שבועות יאפשר דחייה של כמה שבועות.

עורכי דינו של נתניהו כלל לא לקחו את החומרים המשפטיים ממנדלבליט, לטענתם בגלל שטרם קיבלו שכר טרחה. ככל הנראה יהיו חילופי מכתבים בין הצדדים, שבסופם היועץ המשפטי לממשלה ישאר הארכה של כמה שבועות.

רה"מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה
רה"מ בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה מנדלבליט בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

כאמור, פרקליטיו של נתניהו פנו ביום רביעי במכתב למנדלבליט, והודיעו כי הם מעוניינים בהליך השימוע, אולם הם מבקשים לדחות אותו בכמה חודשים; המועד האחרון שנקבע לתיאום השימוע הוא היום, ה-10 במאי.

במכתב טענו פרקליטי נתניהו כי הזמן שניתן להם להיערך לשימוע אינו מספיק; הם גם הוסיפו במכתב, כי "עניין שכר הטרחה שלהם טרם הוסדר", וכי "הנושא נמצא בוועדת ההיתרים". כעת ההחלטה אודות מועד השימוע חוזרת לפתחו של היועמ"ש, שקבע כי המועד האחרון לשימוע יהיה עד עוד חודשיים בדיוק, העשירי ביולי. ההערכה היא שלאחר חילופי מכתבים ומשא ומתן בין הצדדים, מנדלבליט יסכים לדחייה של כמה שבועות.

לפני כשבועיים הודיע היועמ"ש לפרקליטי נתניהו, כי "אם לא יתואם תאריך שימוע עד ה-10 במאי, הוא יקבל החלטה סופית בעניינו של ראש הממשלה על סמך חומר הראיות שבפניו". זמן קצר קודם לכן אמרו עורכי הדין, כי  אין בכוונתם לאסוף את חומרי החקירה, כל עוד לא הוסדר נושא שכר הטרחה שלהם. זאת על אף שהיו זמינים עבורם במשרדי פרקליטות מיסוי וכלכלה בתל אביב מזה שלושה שבועות.