מנדלבליט לפרקליטי המדינה: שוחחתי עם שי ניצן וההדורים יושרו

במכתב ששלח לפרקליטי המדינה כתב היועמ"ש כי שוחח עם הפרקליט לשעבר וכי הוא מצר על הביטויים שבהם השתמש. לטענתו, "נעשה ניסיון נואל מצד גורמים אינטרסנטיים לתדלק את מדורת הקונספירציה"

זמן צפייה: 06:44

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח היום (חמישי) מכתב לפרקליטי המדינה, שבו כתב כי שוחח עם פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ויישר עמו את ההדורים. זאת בעקבות פרסומן של הקלטות משנים 2015 ו-2016, שבהן נשמע אומר דברים בוטים נגד ניצן. לטענת מנדלבליט, "נעשה ניסיון נואל מצד גורמים אינטרסנטים לתדלק את מדורת הקונספירציה".

עוד כתב היועץ המשפטי לממשלה במכתבו כי "השתמשתי בביטויים קשים. ביטויים אלה שיקפו רגשות אותנטיים של כעס שחשתי באותה העת ואני מצר עליהם. כל ניסיון לבנות על בסיס התבטאויות אלה תאוריות סחיטה למיניהן הוא שקר וכזב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התרגיל של נתניהו לכחול לבן: הצעת פשרה לדחיית אישור התקציב

היועמ"ש הכריע: לא תיפתח חקירה נגד נתניהו בפרשת המניות

תיעוד חריג מהפגנה בביתר עילית: רכב ביטחון דורס מפגין חרדי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע מסר מנדלבליט בעקבות פרסום ההקלטות כי "אני מצר על פרסום חילופי דברים, קצתם בלשון משוחררת ובלתי-ראויה בעידנא דריתחא, מתוך שיחה פרטית בין חברים קרובים, לפני כחמש שנים. אולם, אין בין דברים אלו לבין החלטות מקצועיות שהתקבלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירה ולא כלום. ההחלטות התקבלו בהליך סדור ומקצועי, אך ורק על פי חומר הראיות והדין החל עליהן".

בהקלטות שנחשפו בחדשות 12, מתוך שיחות שקיים מנדבליט עם חברו הקרוב, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, נשמע מנדלבליט בין היתר מכנה את ניצן "מניאק", ברקע אי קבלת ההחלטה להודיע על כך שהתיק נגד היועמ"ש נסגר מחוסר אשמה. בנוסף, מנדלבליט התלונן על התנהלות ניצן ואמר "הוא מושך, יש לו זמן... הוא עושה לי את  זה בכוונה... יכול להחזיק אותי בגרון". מנדלבליט התבטא גם נגד המשנה לפרקליט כיום, דינה זילבר.

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן | צילום: חדשות 13

עוד נמסר מטעם מנדלבליט בתגובה כי "הוא הקפיד לאורך כל הדרך על התנהלות פומבית ממלכתית ומכבדת, ועם כניסתו לתפקיד קיבל על עצמו לשמור על מוסד היועץ המשפטי לממשלה מכל משמר ואף הצהיר על כך ברבים. במסגרת זו, לקח על עצמו לקיים יחסי עבודה תקינים עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, ולהשאיר את כל המשקעים האישיים מאחוריו".

גם ניצן עצמו הגיב לפרסום ומסר כי "הצטערתי לשמוע את האופן שבו התבטא לגביי מנדלבליט לפני כחמש שנים. עם זאת, מדובר בשיחה פרטית שניהלו שני חברים קרובים, ומטבע הדברים אנשים לא נזהרים בדבריהם בשיחות כאלה, ומתבטאים במהלכן גם באופן בוטה".

"אשר לטענה כאילו ניצן 'היה יכול להחזיק את מנדלבליט בגרון', במהלך כהונתו כיועץ, מדובר בטענה מופרכת לחלוטין", נמסר מטעם פרקליט המדינה לשעבר. "ההחלטה של ניצן בעניין מנדלבליט, התקבלה כבר בחודש מארס 2017, שנים לפני שלב קבלת ההחלטות בתיקי ראש הממשלה, וממילא לא היה שום קשר בין שני הנושאים".