מנדלבליט למקורביו: "צריך שינוי בפרקליטות, איסמן יביא שקיפות"

בשיחות סגורות שערך, התייחס היועץ המשפטי לממשלה למינוי הצפוי של פרקליט המדינה העתידי, ואמר: "צריך לעשות שינוי בפרקליטות מבחינת מענה לשחיקה באמון הציבור - איסמן יביא איתו פתיחות"

זמן צפייה: 02:20

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום (שלישי) למינויו הצפוי של עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה, ובשיחות סגורות אמר: "צריך לעשות שינוי בפרקליטות מבחינת מענה לשחיקה באמון הציבור, איסמן יביא איתו שקיפות ופתיחות".

עוד בחדשות 13:

ניסנקורן לאיסמן: תוכל לכהן כפרקליט המדינה למרות אמירותיך

פרקליט המדינה הבא: עו״ד עמית אייסמן, פרקליט מחוז חיפה

אביחי מנדלבליט ועמית איסמן
אביחי מנדלבליט ועמית איסמן | צילום: משרד המשפטים

מוקדם יותר היום נפגש שר המשפטים אבי ניסנקורן עם פרקליט המדינה המיועד איסמן. ניסנקורן התייחס לאמירות בעלות אופי מיני בלתי הולם שאמר איסמן והבהיר כי הן אינן מקובלות. שר המשפטים מעוניין להביא את מינויו לאישור ביום ראשון.

"ניסנקורן הדגיש כי אמירות מסוג זה אינן מקובלות ואין להן כל מקום בשיח הציבורי והמקצועי", נמסר מטעמו של שר המשפטים. "בעניין זה ציין השר את חוות הדעת של ועדת האיתור שבחנה את הנושא בכובד ראש, וסברה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני 6 ו-12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של איסמן, וכי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה.

עו''ד עמית אייסמן | צילום: חדשות 13

עו"ד איסמן הביע בפני השר צער עמוק על הדברים שנאמרו, כפי שעשה גם בפני ועדת האיתור, לקח אחריות על מעשיו והתחייב לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל".

עוד שוחחו השניים על האתגרים העומדים בפני מערכת אכיפת החוק. "איסמן הדגיש את הסכמתו בעניין חשיבות עצמאות שומרי הסף והבהיר כי יעבוד על מנת לייעל ולחזק את המערכת", נמסר.