היועמ"ש לגנץ: אבקש שוועדת הצוללות לא תפעל עד לסיום בדיקתי

מנדלבליט ביקש משר הביטחון להשהות פעילות ועדת הבדיקה לפרשת רכש כלי השיט, עד אשר יסיים לבדוק אם עבודתה לא מפריעה להתנהלות ההליך הפלילי. "סוגיות שונות שכבר ברור שמתעוררות"

זמן צפייה: 00:37

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש היום (ראשון) משר הביטחון בני גנץ, שוועדת הבדיקה לפרשת הצוללות לא תחל בעבודתה - עד שיסיים את בדיקתו אם היא עלולה להפריע להליך הפלילי נגד המעורבים בפרשה. זאת, למרות שהייתה צפויה להתחיל לפעול ביום שלישי הקרוב. "נוכח סוגיות שונות, שכבר ברור שמתעוררות בעת הזו, אבקש כי הוועדה לא תחל בעבודתה עד לסיום הבחינה והעברת ההנחיות הנדרשות", כתב היועץ.

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה למכתבו של היועמ"ש: "עבודת הוועדה והתנהלותה ייעשו בכפוף להנחיות מקצועיות של היועץ המשפטי לממשלה כפי שנמסר עם ההודעה על פתיחתה, וזאת מתוך כוונה שלא לפגוע בתקינות ההליך הפלילי. נפעל בכדי שהוועדה תחל את פעילותה ללא דיחוי, מיד לאחר שיתקבלו הנחיות היועמ״ש".

מטעם "חקירה עכשיו" נמסר בתגובה להודעת מנדלבליט כי "היועץ המשפטי לממשלה ממשיך בעבודות הטיוח שהוא מבצע עבור נתניהו. אדם שקבע שנתניהו זכאי עוד לפני שחקר לא כשיר להחליט כלום בפרשת הצוללות וכלי השיט. מדינת ישראל חייבת ועדת בדיקה ממלכתית, בלתי תלויה, שתחקור את נתניהו ותביא תשובות אמיתיות על השאלה האם נתניהו סחר בבטחון המדינה עבור בצע כסף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הכלכלנית הראשית באוצר: עלות ההגבלות – 1.5 מיליארד שקל בשבוע

הרמטכ"ל בצפון: נמשיך לפעול בעוצמה נגד התבססות איראן בסוריה

אחרי החיסול: איראן אישרה העלאה משמעותית של רמת העשרת אורניום

בשבוע שעבר הודיע כי החליט להקים ועדת בדיקה שתבחן את עסקת הצוללות וכלי השיט, שעמדה בבסיס פרשת הצוללות, שבמסגרתה הואשמו בכירים בלקיחת שוחד. בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. לצידו, מינה השר את אלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדוח הסופי. כמו כן, בפני שר הביטחון הוצגו מספר סוגי ועדות אפשריים טרם גיבוש עבודת המטה, ולבסוף הוא בחר בוועדת הבדיקה הממשלתית, שתהיה מוסמכת לפנות לכל אדם, ובכלל זאת למי שהיה שמעורב כיום או היה מעורב בעבר, בהליכי רכש ולזמנו למתן עדות בפניה. דיוני הוועדה שלא יהיו מסווגים יפורסמו לציבור הרחב והיא צפויה להתחיל בפעילותה בשבועות הקרובים.

כזכור, לפני כשנה החליטה הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו דוד שרן, השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג ועד המדינה לשעבר מיקי גנור בגין שוחד. עורך דינו לשעבר של ראש הממשלה, דוד שמרון, יואשם כפוף לשימוע בהלבנת הון במסגרת פרשת הבנק השוויצרי, שהיה תולדה של פרשת הצוללות. כתב אישום כפוף לשימוע הוגש כמה שבועות מאוחר יותר גם נגד אבריאל בר יוסף.