נבדק: האם הוסתרו חומרים מהצוות שהחליט על סגירת תיק מנדלבליט?

לאחר שמבקר המדינה סירב לבדוק את הטענות הקשורות לפרשת שיחת אשכנזי-מנדלבליט, נציב הביקורת על הפרקליטות החליט להיענות לבקשה ולבדוק אם הוסתר מידע מהצוות שהחליט לסגור את התיק

זמן צפייה: 01:24

הקלטות אשכנזי-מנדלבליט: נציב הביקורת על הפרקליטות, השופט דוד רוזן, בודק תלונה שבה נטען כי הוסתרו חומרים מהצוות שהחליט על סגירת תיק מנדלבליט - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. בתשובה למתלונן כתב השופט כי "בימים אלו מתבררת בנציבות תלונה שעניינה בשאלה האם כל החומרים הרלוונטיים עמדו בפני הפרקליטות עת קיבלה ההחלטה לסגור את התיק בעניינו של ד"ר מנדלבליט".

התלונה הועברה לנציב הביקורת על הפרקליטות לאחר שמבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע לשר המשפטים היוצא אמיר אוחנה כי אין בכוונתו לבדוק את טענותיו לגבי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. במכתבו, הסביר המבקר לאוחנה כי לאחר שבחן את הדברים לעומקם, והתייעץ עם גורמי המקצוע הרלוונטיים, הוא מצא כי "אין מקום לסטות מתוכנית העבודה שנקבעה בעניין הפרקליטות".

זאת, ברקע הפרסום לפני כשבוע, לפיו מייל שמכיל את תמלול שיחות הרמטכ"ל גבי אשכנזי והפצ"ר אביחי מנדלבליט נשלח לעוזרת האישית של פרקליט המדינה, מיכל עמרם. המייל המדובר נשלח מפרקליטה שעסקה בפרשת הרפז, טוני גולדנברג, פרקליט המדינה שי ניצן, כאמור, באמצעות העוזרת האישית שלו מיכל עמרם, ב-22 במאי - כמה שבועות לפני שמנדלבליט נחקר באזהרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ וגנץ נפגשו בצל המתיחות בקואליציה: "האווירה הייתה טובה"

בכיר ישראלי: הרשות הפלסטינית הודיעה רשמית על ניתוק הקשרים

שר החוץ ההונגרי: גם ישראל סבורה שיש להילחם בהגירה הלא חוקית

אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי
אביחי מנדלבליט וגבי אשכנזי | צילום: רויטרס

"היי מיכל, עד כה היה לנו רק תקציר של השיחה הזו. רצ"ב התמליל. העבירי לשי. הוא לא רוצה לדבר איתי על העניין ההוא/השושו?! תודה, טוני", נכתב במייל. לפיכך, השאלה מדוע הפרקליטות נחשפה לתמליל המלא ולא קבעה כי מדובר בהאזנת סתר, נותרת בעינה.

כאמור, מוקדם יותר טענה הפרקליטות כי יש לתמוה על השינויים שנערכו במייל שפורסם - הנמען, התאריך והפרשנות שניתנה לו. לטענתה, המשפט "הוא לא רוצה לדבר איתי על העניין ההוא/השושו?", התייחס לסוגיה ביטחונית שאינה קשורה לפרשה.

"בפרשת הרפז נאסף חומר חקירה רב מאוד, הכולל עשרות אלפי שיחות בין המעורבים השונים, שנבחנו באופן מדוקדק בזמנו", מסרה הפרקליטות. "מדובר היה בחקירה רחבת-היקף שבה הושקעו משאבים ניכרים. בהקשר זה נציין, מבלי להתייחס לתוכן השיחה מאחר שהיא מהווה האזנת סתר אסורה, כי התוכן שיוחס לדוברים על ידי גב' חסון דומה לתוכנן של שיחות אחרות שנבחנו על ידי מי שטיפלו בתיק. כידוע, בסופם של דברים הוחלט להורות על גניזת התיק בהחלטה מפורטת של היועץ המשפטי לממשלה דאז. בסיכום הדברים, אנו עומדים על תגובתנו המקורית וצר לנו על הטעיית הציבור".