"חנק באמצעות כרית": 20 שנות מאסר לגבר שרצח את אשתו ב-2017

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את יוסף ברוך, שחנק למוות את זוגתו דליה לפני כשנתיים, אך קבע כי לא מדובר ברצח בנסיבות מחמירות. "אין בקושי בו היה נתון להצדיק את מעשיו"

יוסף ברוך, חנק למוות את אשתו דליה ברוך ז"ל
יוסף ברוך, חנק למוות את אשתו דליה ברוך ז"ל | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 20 שנות מאסר על יוסף ברוך בן ה-67, שהורשע ברצח אשתו דליה במלון "רנסנס" בתל אביב ביוני 2017. לצד זאת הוטל על ברוך 24 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, ותשלום פיצויים של 120 אלף שקלים לבתם המשותפת של השניים.

בשל העובדה שלא תכנן את הרצח מראש, הורשע ברוך ברצח, אך ללא סעיף הנסיבות המחמירות. בטיעונים לעונש קבעו השופטים כי אין להטיל על הרוצח מאשר עולם, מכיוון שיוסף "טיפל במנוחה במסירות במשך שנים וחש שנשא בעול כמעט לבדו", דבר שגרם לו "לייאוש מתמשך".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לרצח במשולש: עד מדינה לשעבר נורה למוות ברכבו

לאחר תקיפת בן ה-17 בטבריה: כתבי אישום הוגשו נגד ארבעה נערים

"תפס וזרק אותי לשיחים": חייל נאשם בתקיפת אישה בבאר שבע

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

כזכור, בין בני הזוג, ששהו במלון, התגלע ויכוח בעקבות רצונו של יוסף לחזור עם דליה למקום מגוריהם בטורקיה, בעוד שאשתו סירבה והביעה רצון לעבור לגור בישראל. במהלך הוויכוח חזרה דליה על כוונתה להישאר בארץ ולשכור דירה באשדוד והוויכוח נהיה קולני. לאחר מכן, לקח יוסף כרית מהמיטה בחדר המלון והצמיד אותה בחוזקה לפניה עד שנחנקה. לאחר שחנק את רעייתו, יוסף ניסה להסוות את מעשיו ולהציגם כהתאבדות משותפת, ולכן כתב מכתב פרידה וניסה להתאבד.

במכתב הפרידה שכתב נאמר: "בצער רב אני מסיים את חיינו. אני חולה ללא תקנה ואשתי חולת נפש. אני מבקש סליחה מכל המשפחה שתמכה בי במשך השנים". לאחר כתיבת המכתב נטל יוסף כדורים רבים וחתך את ורידיו בחדר האמבטיה.

צוות מד"א שהוזעק למקום מצא את גופתה של דליה ואת יוסף שוכב לצידה מחוסר הכרה. הוא הובהל לבית החולים איכילוב במצב אנוש. חודש לאחר מכן פרקליטות מחוז תל אביב הגישה נגדו כתב אישום וכאמור, בחודש ספטמבר הורשע יוסף במעשה הרצח.