האחיות שהתלוננו נגד לייפר: "עמדה מאחוריה תעשיית השתקה שלמה"

אלי, ניקול ודסי ארליך התייחסו להמלצת המשטרה להעמיד לדין את סגן השר ליצמן: "ממלאת אותנו בתקווה שהצדק ייצא לאור". הארגון שחשף כי לייפר כשירה להישפט: "הפרשה צריכה לזעזע את המדינה"

זמן צפייה: 03:05

שלוש מהמתלוננות על הפדופילית מלכה לייפר, אלי, ניקול ודסי ארליך, התייחסו היום (שלישי) להמלצה להעמיד לדין של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בין היתר בפרשה זו, ואמרו: "היום התברר כי מאחורי מלכה לייפר עמדה תעשיית השתקה שלמה שנוהלה באמצעות הדרגים הגבוהים ביותר במערכת".

"המלצות המשטרה להעמיד לדין את השר ליצמן ממלאת אותנו בתקווה שהצדק ייצא לאור ושמלכה לייפר תוסגר במהרה לאוסטרליה ותעמוד שם לדין", הוסיפו השלוש. "אנו מתכננות להגיע לארץ בספטמבר ולהיות נוכחות בדיון בעניין כשירותה של לייפר לעמוד לדין".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מיילים ופגישות עם בכירים: כך פעל ליצמן בפרשת השוחד לכאורה

לחצים והפעלת קשרים: כך פעל ליצמן למען עברייני מין חרדים

ועדה רפואית קבעה: מלכה לייפר מתחזה לחולת נפש

האחיות שהתלוננו נגד מלכה לייפר
האחיות שהתלוננו נגד מלכה לייפר | צילום: החדשות 13

כמו כן, מארגון JCW שנלחם בעבירות מין בקהילות יהודיות ברחבי העולם, ומי שהביא את התיעוד לפיו לייפר כשירה לעמוד לדין, נמסר: "העובדה כי סגן שר הבריאות חשוד בהתערבות פסולה לטובתה של עבריינית מין נמלטת, היא מאכזבת ומעלה תהיות על תפקוד המשרד האמון על שיקום הנפגעות בישראל".

"לאורך כל תקופת הדיונים במשפטה של לייפר, חשנו כי כוחות מדרג עליון מנסים לנווט את קו ההגנה של לייפר באמצעות טענות שקריות לאי שפיות, תוך שהם משפילים את הנפגעות שמצפות לצד ומתאכזבות פעם אחר פעם", הוסיפו.

"החקירה שניהלנו הוכיחה את מה שהיה ידוע אך מושתק – לייפר כשירה לעמוד לדין. המלצות המשטרה להעמיד לדין את ליצמן צריכה לזעזע את כל מי ששלטון החוק חשוב לו, ואנו מקווים כי כל האחראים לטיוח הפרשה ישלמו על כך מחיר".

מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה
מלכה לייפר, החשודה בפדופיליה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום הודיעה המשטרה כי היא ממליצה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות ליצמן בגין עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת מלכה לייפר, שעמדה בפני הסגרה לשלטונות אוסטרליה בגין עבירות מין בקטינות. ליצמן נחקר כי ניסה להשפיע על חוות דעתם של מספר פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות, אשר מונו על ידי בית המשפט בירושלים לקבוע את כשירותה הנפשית של לייפר.

לפני כשלושה חודשים תחקיר "המקור" חשף גילויים חדשים בתיק לייפר, ממנו עלה בין היתר כי ליצמן ולשכתו הפעילו לכאורה לחצים על פסיכיאטרים ממשלתיים שכפופים לו כדי לטעון שהיא אינה כשירה נפשית לעמוד לדין, ביניהם הפסיכיאטר המחוזי של ירושלים, שנחקר באזהרה בפרשה בחשד ששינוי חוות דעתו בנושא נבע מלחצים של ליצמן. פסיכיאטרית נוספת שבדקה את לייפר כל חודש וקבעה שאינה כשירה לעמוד לדין, העידה בפני צוות "המקור" כי הייתה נתונה ללחצים בעניין מצד המנהלים שלה.

החקירה השנייה נגד ליצמן התעסקה בהתערבות פסולה לכאורה של השר בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק בתחום המזון שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בעקבות ממצאי תברואה חמורים שנמצאו בו והביאו לתחלואה ש מספר אנשים שאכלו מתוצרתו.

ליצמן בכנס השנתי של משרד הבריאות בהיכל התרבות
ליצמן בכנס השנתי של משרד הבריאות בהיכל התרבות | צילום: ללא קרדיט

הפרשה נחשפה לראשונה בתחקיר "המקור" בחדשות 13, ממנו עלה כי מסעדת גולדיס (GOLDY’S) הירושלמית עמדה בפני הליך שימוע ב-28 ביוני אשתקד לאחר שבכמה בדיקות שונות נמצאו חיידקי ליסטריה בסלטים שהיא מכינה ומשווקת לציבור. בתום ההליך, הורה משרד הבריאות על הפסקת ייצור הסלטים ואסר לשווקם.

כמה ימים לאחר השימוע, ראשי שירות המזון הארצי ובכירי לשכת הבריאות המחוזית נדרשו להגיע למסעדה, שם פגשו את השר ושישה מעוזריו. בפגישה, כפי שניתן ללמוד ממיל ששלח אחד ממשתתפיה למנהלו במשרד הבריאות, ליצמן לא קיבל את ממצאי בדיקת המשרד וקבע כי "זו עלילה" וכי הוא אוכל שם באופן קבוע ומעולם לא חלה. אני קונה פה אוכל כל שבוע, מדובר בחבר שלי ואני רוצה לעזור לו", הבהיר ליצמן, כך על פי המייל.