"דורשים עונש מוות": כתובות נאצה רוססו בכפר של מחמוד קטוסה

נוסף לכתובות בעברית שנכתבו על קיר של מבנה בכפר דיר קדיס, בו מתגורר מי שנחשד באונס בת ה-7, נגרם נזק למספר כלי רכב. העבירה נתפסה בעדשת מצלמת האבטחה. כוחות משטרה נערכים לכניסה למקום

זמן צפייה: 00:26

כתובות נאצה בעברית התגלו הבוקר (רביעי) על קיר מבנה בכפר דיר קדיס הסמוך לרמאללה, המקום בו מתגורר מחמוד קטוסה שנחשד באונס בת ה-7, ונכתב: "דורשים עונש מוות למחמוד קטוסה" - כך על פי דיווחים שהתקבלו במוקד המשטרה. כמו כן, נגרם נזק למספר כלי רכב באזור. כוחות הביטחון נערכים בשעה זו לכניסה למקום על מנת לחקור את האירוע.

מארגון "תג מאיר" נמסר: "מאז פרסומה של פרשת האונס בה הואשם מחמוד קטוסה, חלה עלייה חמורה באירועי תג מחיר ביהודה ושומרון. פורעי תג מחיר פושטים על כפרים פלסטיניים, ופוגעים בתושבים חפים מפשע. על משטרת ישראל והשב"כ לעצור את השתוללות כנופיות תג מחיר, ולמנוע את המשך מעשי הפשע המתבצעים ברציפות מאז פרוץ הפרשה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190710-1115' autoplay='0' credit='' desc='מרססים על הקיר - ובורחים' kid='1_ichcyyp5' duration='101'']

תמונות מתג מחיר בדיר קדיס
תמונות מתג מחיר בדיר קדיס | צילום: מועצת הכפר

היום שאחרי: כיצד ייראה המשך חקירת תיק אונס הילדה בת ה-7?

אונס בת השבע: לאחר סגירת התיק - נבדקים כיווני חקירה חדשים

מחמוד קטוסה לאחר קריסת תיק אונס בת השבע: "נהרסו לי החיים"

הנזק שנגרם למספר כלי רכב בכפר דיר קדיס
הנזק שנגרם למספר כלי רכב בכפר דיר קדיס | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הכנסת קיימה היום ישיבת פגרה כדי לדון בנושא "הצורך הדחוף לבחון את המחדלים והליקויים הקשים שהביאו עד לכדי ביטול כתב האישום נגד החשוד באונס הילדה בת השבע".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד אמר בפתח הדיון: "הגענו למצב שאו שכל רשויות החוק במשך חודשיים שלמים עצרו וחקרו, ואף הגישו כתב אישום נגד אדם חף משפע ויש אנס שמסתובב חופשי, או שכן תפסו את הפושע ועכשיו שחררו אותו לחופשי בלחץ התקשורת. שתי האופציות מרעידות את הלב ומזעזעות את הנפש".

חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) אמרה: "דרכנו כחברה עוד ארוכה כדי לטפל במקרים כאלה ברגישות הראויה. התמקצעות גורמי החינוך, הרווחה וגורמי אכיפת החוק והמשפט, חייבת להתבצע מיד. ישנם לא מעט תיקי עבירות מין המנוהלים על ידי אנשים אשר לא עברו הסמכה מקצועית בתחום ושמיומנותם לחקור, לנהל תיק או לשבת בדין לוקה בחסר בהקשר זה, שהרי לא תיק שוד כתיק פגיעה מינית".

מחמוד קטוסה
מחמוד קטוסה | צילום: החדשות 13

לפני כשבועיים בוטל כתב האישום נגד קטוסה והוא שוחרר ממעצר. בריאיון לחדשות 13 אמר: "התקרית הזאת הרסה לי את החיים, את המשפחה ואת הלב. אני עד עכשיו לא מאמין. הכול שקרים - אין מילה אחת שנאמרה עלי שהיא נכונה".

קטוסה הצהיר כי "אני מזדהה עם משפחת הילדה, ואני מקווה שיעברו את הזה. אין לי נגדם שום דבר, אבל הגיעו לכתובת הלא נכונה. היו צריכים לחפש את האדם הנכון שעשה את זה". עוד הדגיש: "אני עד עכשיו לא מאמין שהם הגיעו אליי. לא הייתי מעורב באירוע פלילי, יש אלפי אנשים שמכירים אותי, אני בן אדם נורמלי שמתנהג כמו שצריך. אני מכיר את עצמי ובטוח במיליון אחוזים". לדבריו, "אין מילים שיכולות להסביר את ההרגשה שלי. אף אחד לא יכול להבין את הכאב שלי".

מחמוד קטוסה בראיון ל''העולם הבוקר''
מחמוד קטוסה בראיון ל''העולם הבוקר'' | צילום: חדשות 13

יום לפני שחרורו, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המשטרה קיבלה ממצאים חדשים, שגרמו לה לזמן את הילדה אמש לעדות דחופה. הערב נחשף בחדשות 13 כי אותם הממצאים היו בובה ערומה שהעבירה אם הילדה למשטרה, וסיפרה כי קטוסה העניק אותה לבתה. כמו כן, האם העבירה יומן שכתבה בת השבע, ובו ציורים רבים ואמירות קשות שבהן ציינה הילדה את השם הפרטי של קטוסה כמי שפגע בה, ופירטה את מה שלכאורה עולל לה. עוד מסרה האם את הבגדים והילקוט של הילדה מיום הפגיעה. לפי מומחים בתחום, בדיקות של טביעות אצבע ו-DNA אמורות לקחת לפחות יממה - שלא חלפה אמז גילוי הממצאים.

תמונות מתג מחיר בדיר קדיס
תמונות מתג מחיר בדיר קדיס | צילום: מועצת הכפר

אחרי החזרה הדרמטית מכתב האישום, פרשת אונס בת ה-7 מעלה הרבה יותר שאלות מאשר תשובות. רשמית, מחמוד קטוסה כבר לא נאשם, אך הוא עדיין חשוד במעשה - כלומר, במשטרה עדיין מאמינים שהוא האדם שעומד מאחוריו. כעת, האסטרטגיה של המשטרה היא להקפיא את המצב כלפי חוץ, לתת לזמן לעבור, ובינתיים לבצע תרגילי חקירה נגד קטוסה. אולם, ספק אם הטקטיקה הזו תעבוד, משום שקטוסה כבר מקבל הגנה משפטית, ואמור לדעת ממה להיזהר.

בינתיים, קרובי הילדה ודאי מסבירים לה שהחשוד כבר לא בכלא, עם זאת, מן הסתם מתקשים להסביר לה מדוע. עו"ד טל גבאי, פרקליטה של המשפחה, הסביר כי "הילדה קיבלה את הבשורה, כך גם משפחתה - בצורה מאוד קשה. המשמעות של ההחלטה היא שנאשם באונס כל כך מרכזי מסתובב חופשי - וזו החלטה שלא ניתן להשלים איתה".