הואשם באונס בת 7, זוכה – אך עדיין חשוד: "לא חי כמו אדם נורמלי"

שלוש שנים עברו מאז שמחמוד קטוסה הואשם באונס מחריד של ילדה בת 7 במודיעין עילית. לאחר שנחשפה שרשרת מחדלים בחקירה, כתב האישום בוטל והוא שוחרר. עכשיו הוא מספר על התקופה הקשה שעבר, על כך שחזר לעבוד בבית הספר - ומדוע הוא עדיין מוגדר חשוד?

זמן צפייה: 03:56

שלוש שנים עברו מאז המעצר המתוקשר, וביטול כתב האישום המתוקשר לא פחות, של מחמוד קטוסה. למרות ששוחרר, לאחר שורה של מחדלים שנחשפו בחדשות 13, גם היום קטוסה הוא החשוד העיקרי בתיק האונס של בת ה-7 מקריית ספר. אחרי 55 ימי חקירה ומעצר, ופרשה שהסעירה את המדינה - כתב האישום ייחס לקטוסה מעשי זוועה: אונס אלים במיוחד בסיוע שני פלסטינים. באותה העת נבדק אפילו אם האונס נעשה על רקע לאומני.

זה החל בתלונה שהגישה אמה של הילדה על אונס בתה. זמן קצר לפני כן, האם הגיעה לבית הספר וביקשה מההנהלה לפתוח את מצלמות האבטחה על מנת לראות מי עשוי להיות חשוד באונס. אחת העובדות בבית הספר הצביעה על השרת בבית הספר, מחמוד קטוסה, פלסטיני תושב דיר קדיס. לאחר שבתה של הילדה הובאה לבית הספר, והאם הצביעה עליו כאל חשוד פוטנציאלי, הוא נעצר.

אלא שאז, בעקבות חשיפת חורים בחקירה, הפרשה קיבלה תפנית והוא שוחרר ממעצר. הפרקליטות הצבאית והמשטרה חזרו בהן מכתב האישום, ובמשך שלוש שנים, התיק לא נסגר. המשטרה אפילו עצרה שני פועלים פלסטינים אחרים, אך שוחררו לאחר יממה בלבד.

מחמוד קטוסה, הואשם באונס בת 7, זוכה – אך עדיין חשוד
מחמוד קטוסה, הואשם באונס בת 7, זוכה – אך עדיין חשוד

בפועל, למרות שכתב האישום בוטל – קטוסה עדיין מוגדר כחשוד במעשה האונס. הסיבה לזה היא שהוא החשוד המרכזי והיחיד של המשטרה. ויש לזה השלכות גם בחיי היום-יום שלו: הוא מנוע כניסה לישראל ולא יכול להמשיך בהליכים משפטיים נגד המדינה. אבל יותר מכל – התווית של חשוד באונס, עדיין מרחפת מעל ראשו.

ביחידה המרכזית של מחוז ש"י בוצעו מספר חקירות, והשנה אף תושאלו מספר תושבים ביישוב ונבדקה הגרסה לפיה אחד הרבנים שנעצר בחשד לעבירות מין קשור לפרשה זו, אך גם הכיוון הזה נשלל. בינתיים, באופן אבסורדי ובזמן שמבחינת המשטרה הוא עדיין חשוד: קטוסה חזר לעבוד בבית הספר בו למדה בת ה-7, וגם עם המנהלת שהעידה נגדו בפרשה.

במשטרה התיק עדיין מוגדר "בחקירה אינטנסיבית", אולם גם שם מבינים כי האירוע במבוי סתום. קטוסה מבחינתו, עדיין מחכה לטלפון שיודיע לו כי התיק נגדו נסגר: "אני רוצה שהתיק הזה ייעלם. לא עשיתי כלום. עברו שלוש שנים, הבן שלי התחתן, ואני עדיין מרגיש שחור. חייבים לסגור את הסיפור הזה".