היכתה וחנקה: כתב אישום נגד שוטרת מג"ב

מח"ש הגישה כתב אישום נגד אוריאן בן כליפא, שוטרת מג"ב בת 22, בגין תקיפה של צעירה מוסלמית לפני כחודשיים בירושלים. לפי האישום, בן כליפא הסירה מהצעירה את החיג'אב, משכה בשערות שלה וחנקה אותה. בן כליפא, שטוענת כי הצעירה תקפה אותה, מואשמת גם בשיבוש

זמן צפייה: 02:53

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד אוריאן בן כליפא, שוטרת מג"ב, בגין תקיפה של צעירה, תושבת העיר העתיקה, לפני כחודשיים בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שלי ערן, לפני כחודשיים הוצבה בן כליפא באזור שער האריות בירושלים וביצעה חסימה במקום. צעירה מוסלמית ואחיה ביקשו מהשוטרת לעבור את החסימה והנאשמת סירבה לכך.

בשלב מסוים הנאשמת דחפה את הצעירה שביקשה שלא תעשה כך והשוטרת דחפה אותה פעם נוספת. בהמשך, לאחר שאחיה של הצעירה המוסלמית ניסה להתערב, השוטרת כך לפי כתב האישום תפסה אותו בצווארון חולצתו בעוד המתלוננת ניסתה לחלצו.

לפי כתב האישום, השוטרת בן כליפא תפסה את הצעירה המוסלמית, משכה והסירה ממנה את החיג'אב שעטתה על ראשה. אז היא משכה בשערותיה, נתנה לה מכה מאחורי האוזן והפילה אותה ארצה.

בכתב האישום מתואר כי זה לא נגמר בכך. בן כליפא הובילה את הצעירה המוסלמית לתחנת המשטרה תוך שהיא אוחזת בשיערה ובצווארה. אז היא חנקה אותה וטלטלה אותה כמה פעמים. לאחר מכן אזקה את הצעירה המוסלמית.

כתוצאה ממעשיה של הנאשמת נגרמו למתלוננת נפיחות וסימני חבלה על צווארה. כמו כן, כתב האישום מייחס לבן כליפא גם עבירה של שיבוש מהלכי משפט לאחר שדו"ח הפעולה ובהודעה שמסרה במשטרה היא כתבה בכזב כי הצעירה המוסלמית הייתה זו שתקפה אותה.

בן כליפא מכחישה את המיוחס לה. היא טענה שהצעירה המוסלמית הייתה זו שתקפה אותה. אמה אף אמרה לחדשות 13: "המשטרה מאמינה יותר לבת מיעוטים מאשר לשוטרת שנותנת את הנשמה"