צעיר שדקר למוות נערה שסירבה להיפגש עמו הורשע ברציחתה

הצעיר, שהיה אז קטין, דקר למוות ב-2016 את ווג'דאן אבו חמיד במרחק 20 מטרים מביתה בכפר כיסרא סמיא. לפי כתב האישום, הצעיר ביקש להיפגש עמה, אך לאחר שלא נעתרה לדרישתו - רצח אותה. אביה: "נעשה צדק, יש שופטים בישראל". פרקליטו של הנאשם: "נערער על הכרעת הדין"

זמן צפייה: 00:42

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע היום (רביעי) צעיר ברצח ווג'דאן אבו חמיד בדצמבר 2016 - חמש שנים וחצי אחרי המקרה. אביה, בהזאת, אמר לאחר ההרשעה: "הילדה שלי נמצאת תמיד בלבי. הגעגוע קיים כל הזמן. כולנו מתגעגעים אליה. לצערי היא איננה. היום נעשה הצדק. יש שופטים בישראל".

גופתה של אבו חמיד נמצאה בדצמבר 2016 בפארק במרחק 20 מטרים מביתה בכפר כסרא-סמיע שבגליל העליון. לפי כתב האישום נגד הקטין, הוא ביקש להיפגש איתה וכשלא הסכימה – רצח אותה. הוא המתין לה במסלול הליכתה בדרכה לבית הספר וכשפגש בה החל ביניהם ויכוח, שבמהלכו דקר אותה פעמים רבות – ונמלט מהמקום.

זמן קצר לאחר שנמצאה גופתה, הוזעקו כוחות לזירה והצעיר - תושב האזור שהיה אז בן 17.5 - נעצר בחשד לרצח. במהלך חקירתו הוא שינה גרסאות, אך בידי המשטרה היו ראיות שקשרו אותו למעשה.

שנתיים לפני הרצח, עברה ווג׳דאן תאונה שבמהלכה נפצעה באורח קשה, זמן קצר לפני הרצח היא החלה לצעוד לבית הספר התיכון לבדה. מהמשטרה נמסר כי לאחר הרצח נזרק רימון לבית משפחתו של הנאשם.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד זכי עמיאל, אמר כי יערער על הכרעת הדין: "אני סבור שהנאשם לא עבר את העבירה, אבל צריך לכבד את החלטות בית המשפט ולהתמודד איתן בהתאם לדין. המשוכה הבאה היא גזר הדין ולכן הערעור לא יוגש מיד".