אחרי אברג'יל: התוכנית למלחמה בארגוני הפשע הערביים

פרסום ראשון: אחרי ההצלחה בפיצוח שהביא להרשעות בפרשה 512 - במשטרה מעוניינים להעתיק את המודל המוצלח גם למלחמה בארגוני הפשיעה הערביים: עד מדינה משמעותי שאמור לפצח פרשה גדולה בקרוב גויס, ושתי יחידות כלכליות שיעבדו תחת להב 433 ויימנו 25 חוקרים כלכליים כל אחת יוקמו במרכז ובדרום כדי למוטט את העבריינים דרך הכיס

זמן צפייה: 00:54

פרסום ראשון: במשטרה מנסים להעתיק את מודל הפיצוח וההרשעות בפרשה 512 גם אל ארגוני הפשיעה הערביים, כך פורסם הערב (שישי) ב"שישי עם אילה חסון". לחדשות 13 נודע כי המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי מקים עוד שתי יחידות כלכליות שיעבדו תחת להב 433 - אחת במרכז ואחת בדרום.

כל אחת מהיחידות תמנה 25 חוקרים המתמחים בפשיעה כלכלית, במטרה לפגוע בכיס של ארגוני הפשיעה הערביים וכך למוטט אותם. כמו כן, לצד הקמת אותן יחידות, המשטרה הצליחה לגייס עד מדינה משמעותי שאמור לפצח פרשה גדולה בקרוב.

יצחק אברג'יל
יצחק אברג'יל | צילום: פלאש 90

כזכור, ביום שלישי השבוע גזר בית המשפט המחוזי שלושה מאסרי עולם במצטבר ועוד 30 שנות מאסר על ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל, לאחר שהורשע בפעילות במסגרת ארגון פשע, רצח ועבירות נוספות.

השופטת גיליה רביד אמרה בגזר הדין כי אברג'יל בחר שלא לטעון לעונש, וסניגורו הסביר כי לגישתו אין טעם והוא בחר למקד את טיעוניו בהליך הערעור. "במקרה שלנו על העבירות כולן חולשת העובדה שהם נעברו במסגרת ארגון הפשיעה שעמד בראשו ושלט בו ללא מיצרים", אמרה השופטת, "הוא שלט בו בעזרת קשריו והמוניטין שלו. מדובר היה בארגון שלא היה כמותו באותם ימים וספק אם עד היום".

.
העבריין אבי רוחן

על שותפו של אברג'יל לניהול ארגון הפשיעה, אבי רוחן, נגזרו 25 שנות מאסר. על עופר בוהדנה, שהורשע בהנחת המטען בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי בתל אביב ב-2003, נגזרו שלושה מאסרי עולם ועוד חמש שנים, כולם בחפיפה, כך שבפועל הוא צפוי לרצות מאסר עולם.

בנובמבר אשתקד הורשעו יצחק אברג'יל ואבי רוחן בניהול ארגון פשיעה, ואברג'יל הורשע גם בשלושה מקרי רצח, של שלושה אזרחים חפים מפשע שנהרגו בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין בחנות הצ'יינג ברחוב יהודה הלוי בתל אביב בשנת 2003. על האירוע הזה אמרה השופטת בעת מתן גזר הדין: "תוכנית אכזרית וחסרת עכבות שאינה היתה שונה מארועי הטרור שהיו".