10 שנות מאסר לנהג שהרג בתאונה בדרום את שמונת בני משפחת עטר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר עונש מאסר על לורן אנקרי, שהורשע בהריגה בקלות דעת במסגרת הסדר טיעון. "לוקח את מלוא האחריות - האבל הזה ילווה אותי ואת משפחתי עד סוף חיינו"

  לורן אנקרי, הנהג החשוד בהריגת שמונת בני משפחת עטר בכביש 90
לורן אנקרי, הנהג החשוד בהריגת שמונת בני משפחת עטר בכביש 90 | צילום: פייסבוק, כבאות והצלה נגב

#לוקחים_את_ההגה_לידיים: בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) עשר שנות מאסר על לורן אנקרי, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהריגה בקלות דעת של שמונת בני משפחת עטר, לאחר שגרם לתאונה שבה נספו, בכביש 90 באזור מלונות ים המלח, באוקטובר 2018. "זה עונש קל מדי", זעמה ציונה עטר, אמו של יריב, אב המשפחה שנהרג בתאונה. "ציפיתי שהעונש יהיה לכל הפחות 15 שנים. בגלל זה יהיו עוד תאונות".

בשלב הטיעונים לעונש אמר אנקרי על דוכן העדים כי הוא "לוקח את מלוא האחריות על התאונה המקוללת הזאת", והוסיף: "אני כל כך מצטער על התאונה, על אובדן חיים מיותרים, על היום שלקח שתי משפחות. משפחתי נהרסה והתפרקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הקרמלין על תוכנית המאה: "נעשה הכול כדי להשיג שלום במזה"ת"

ריבלין: "משוכנע שאפשר לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני"

בתום דיון סוער: ועדת הבחירות פסלה את ריצת ח"כ יזבק לכנסת

משפחת עטר
משפחת עטר | צילום: חדשות עשר

הנאשם פנה למשפחת עטר שנותרה, ואמר: "אני מתנצל מעומק ליבי כאב למשפחה. אני מבין את כאבכם ועל שלקחתי חיים של שמונה משפחות במו ידי. אין עונש בעולם שישכיח יום יום את זה. אין מה שיחזיר אותם. אני מרגיש באבל תמידי. האבל הזה ילווה אותי ואת משפחתי עד סוף חיינו. גם אני ומשפחתי נהרסנו לחלוטין".

"אני רואה רק סיוטים", המשיך אנקרי, "ואין שעה שבה אני לא חושב על ההרוגים ועל סבל המשפחה. אני מוכן לתת את החיים שלי כנגד חייהם, שום דבר לא יכול לכפר. לא הייתה לי כוונה לפגוע באף אחד. גם אני לא סולח לעצמי".

תאונה משפחת עטר
תאונה משפחת עטר | צילום: ערוץ עשר

על פי כתב האישום המקורי, נהג אנקרי תחת השפעת סם קנביס, שאותו החזיק שלא כחוק, ויצא לעקיפה כאשר המרחק בינו לבין הרכב של משפחת עטר אינו מספיק ארוך. אנקרי התנגש בכלי הרכב בעודו נוסע בנתיב הנגדי. לאחר ההתנגשות, מכונית ה"רנו" שבה נסעו בני משפחת עטר, והניסיונות לחלצם בחיים, גם על ידי אנקרי עצמו, כשלו.

"הנאשם גרם לתאונה והביא למותם של בני משפטת עטר המנוחים עקב נהיגתו הפזיזה", נכתב בכתב האישום. "הנאשם נטל סיכון בלתי סביר לגרימת התוצאה הקטלנית בכך כי נהג ברכבו ביודעו, כי הוא שיכור עקב השימוש בסם המסוכן, וכן ביודעו, כי הוא מבצע עקיפה כשהדרך אינה פנויה במרחק מספיק כדי לאפשר לו את ביצוע העקיפה ואת המשכת הנסיעה בבטיחות, כשהוא יודע, כי כתוצאה מכל אלו הוא צפוי לגרום לתאונה שבה יקופחו חיי אדם".

בתאונת הדרכים הקטלנית, נהרגו כאמור כל בני משפחת עטר - האב יריב בן ה-45, האם שושי בת ה-47, וששת ילדיהם: יעקב ישראל (12), עטרת (11), איילה (9), מוריה (7), ידיד (5) ואביגיל (3).