חיסול לאור יום: בן 18 נורה למוות בלוד

אנאס אלוחואח החנה את מכוניתו כשאלמונים ירו בו מטווח קצר ונמלטו מהמקום, ככל הנראה בשל סכסוך משפחות שאנאס לא היה חלק ממנו. הצעיר היה תלמיד מצטיין, מתנדב מד"א ודמות בולטת בבית ספרו

זמן צפייה: 05:20

צעיר בן 18 נורה למוות היום (שבת) במה שנראה כמו חיסול בלוד. אנאס אלוחואח נרצח כאשר החנה את רכבו בדרות צה"ל, סמוך לשוק בעיר. אז, על פי החשד, רכב בצבע לבן נצמד לרכבו, המחסלים ירו באנאס מספר כדורים ונמלטו.

אנאס נפצע אנוש, פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים, שם נקבע מותו. בזמן הזה, ביער סמוך לא רחוק מזירת הרצח נמצא הרכב השרוף שככל הנראה שימש את היורים. על פי גורם משטרתי, משפחתו של אנאס מסוכסכת עם משפחה אחרת בעיר והרצח הגיע כנקמה על רצח אחר שאירע בשבועות האחרונים בעיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חוקרים בארה"ב: נגיף הקורונה לא פותח כנשק ביולוגי

חוזר הביתה: כריסטיאנו רונאלדו חתם במנצ'סטר יונייטד

הישג נוסף לישראל: עמי דדאון זכה בכסף במשחה 150 מטר מעורב

רכב שרוף ,חיסול רצח לוד
הרכב השרוף החשוד ששימש את הרוצחים

עוד הוסיף הגורם המשטרתי, שאנאס ככל הנראה לא היה מעורב בסכסוך, להיפך, היה בחור צעיר שהתרחק מעולם הפשע - וזו הסיבה שהפך למטרה. עובדה זו מחזקת את החשד שהרצח הוא נקמה, על מנת לפגוע, לכאורה, באנשטים הטובים של המשפחה. יש לציין שמדובר כרגע בכיווני חקירה ראשוניים בלבד.

אנאס בן ה-18 נחשב לתלמיד מצטיין בבית ספרו "אורט רמלה", הוא התנדב במגן דוד אדום במשך שנתיים והיה דמות בולטת בפעילות התנדבותית. מנהלת בית הספר העניקה לו לאחרונה את אות "רמון" וכתבה: "אירוע הענקת אות רמון לשנת 2021 לבוגר היקר והמיוחד שלנו אנאס אלוחואח. אין יותר מאיתנו גאים בהוקרה שהבאת לעצמך, למפשחתך ולנו כבית ספר, מאחלים לך שתמשיך להצטיין ולצמוח ולהגשים את כל משאלות ליבך".

על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם מתחילת השנה נהרגו 79 ערבים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, 39 מהם מתחת לגיל 30. בנוסף, רוב מקרי הרצח התרחשו בסופי שבוע, וישנה עלייה במעורבות ברצח בקרב בני 25-18. כ-40% מהצעירים עד גיל 27 בחברה הערבית - מובטלים.