"תיקון דלת וריאיון עבודה": המשימות שהוטלו על מנכ"ל משרד רה"מ

לפי התצהיר של יואב הורוביץ, במסגרת תפקידו הוא נשלח ע"י רעיית רה"מ לראיין את שירה רבן, עובדת הניקיון שתובעת אותה היום. כמו כן, טען, "ערכתי ביקור חריג - כדי לבדוק תקלה במשקוף המטבח"

זמן צפייה: 01:58

תפקידו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ, עוסק בעיקר בתקציבים של מיליארדי שקלים. אך בתצהיר שחתם עליו הורוביץ עצמו, במסגרת התביעה של העובדת לשעבר בבית רה"מ, שירה רבן, מתגלות משימות מוזרות אליהן הוא נשלח על ידי שרה נתניהו.

ביוני 2017 חיפשו בסביבת נתניהו עובדת ניקיון למעון ראש הממשלה, ומי שנשלח לערוך ריאיון הוא לא פחות מהורוביץ. בתצהיר שחתם עליו לפני שבועיים, זמן קצר לפני התפטרותו, בהליך התביעה של רבן, כתב: "המפגש נועד להתרשמות אישית שלי אודות התאמתה של הגב' רבן לעבוד במעון ראש הממשלה ולצורך הבהרת החשיבות בשמירת הסודיות לתהליך קבלתה לעבודה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

חילוקי דעות וריחוק מנתניהו: הסיבות לעזיבת מנכ"ל משרד רה"מ

העובדת שתבעה את שרה נתניהו: "לא יום עבודה - אלא התעללות"

"שרה מפחדת ממך": התכתבות העובדת שפוטרה ממעון רה"מ עם עמיתתה

מתוך תצהיר של יואב הורוביץ' בתביעת שירה רבן נגד שרה נתניהו
מתוך תצהיר של יואב הורוביץ' בתביעת שירה רבן נגד שרה נתניהו | צילום: חדשות 13

לצד הלחצים שבו עמד הורוביץ, הוא כתב בסוף התצהיר, הפעם על משימה שהתבקש לעשות כמנכ"ל משרד רה"מ: "אציין כי לאחרונה, לפני כשלושה חודשים וזמן רב מאוד לאחר הגשת התביעה – ערכתי ביקור קצר, תכליתי וחריג בקומה השנייה לבקשת הגב' נתניהו שאבדוק תקלה במשקוף דלת המטבח".

מתוך תצהיר של יואב הורוביץ' בתביעת שירה רבן נגד שרה נתניהו
מתוך תצהיר של יואב הורוביץ' בתביעת שירה רבן נגד שרה נתניהו | צילום: חדשות 13

הרקע לכך, הוא הבקשות המרובות למימון השיפוץ, וזו רק דוגמא אחת מני רבות מבקשות שהעבירה רעיית ראש הממשלה להורוביץ, כמו לקודמו בתפקיד אלי גרונר, שגם סירב לרובן.

נוסף לכך, כאשר עו"ד נעמי לנדאו, שמייצגת את רבן, ראתה את התצהיר, היא ויתרה על החקירה הנגדית שלו משום שלטענתה, התצהיר רק מחזרת את טענת ההתעמרות של שרה נתניהו בעובדים.

שרה נתניהו ושירה רבן
שרה נתניהו ושירה רבן | צילום: רויטרס

ביום שלישי מסרה שירה רבן, העובדת שתובעת את נתניהו בטענה כי התעללה בה בעת שעבדה במעון, עדות ראשונה בבית המשפט האזורי לענייני עבודה. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, שהודיע היום על עזיבתו את התפקיד, צפוי להעיד אף הוא.

"ביום הראשון הייתי בהלם", סיפרה רבן. "הדברים שם לא סבירים. ההתנהלות במעון היא דבר לא רגיל. היה חשוב לגברת נתניהו ביום הראשון שידריכו אותי בצורה טובה. שאבין את הכללים של הקומה השנייה ושאני מקפידה לשטוף ידיים לפני ואחרי כל פעולה". עורך דינה של נתניהו, יוסי כהן, האשים את רבן כי היא משקרת: "הגברת נתניהו היתה באותו יום בכיכר המדינה עם ניקול ראידמן".

"העבודה הזו מוחקת את הגוף", המשיכה רבן לתאר את תקופת עבודתה במעון. "הבנתי שזה משהו בלתי סביר, ראיתי מה צריך לעשות ובמה זה כרוך. זה לא יום עבודה אלא יום התעללות, זה דבר שמזיק לגוף מהשנייה הראשונה. מה שמוטט אותי זה שלא היה מה לאכול ולשתות". רבן סיפרה על הדרישות הגבוהות במקום והעידה כי "הגברת נתניהו דרשה שאביא סמרטוטים רק מבד טריקו - לקפל אותם ולאטום אותם בשקית סטרילית".