מאסר למפקד במג"ב ששכנע שוטרת שהם זוג בפעילות - ותקף מינית

הפרשה שמטלטלת את מג"ב: לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשוטרת בת 18 ביחידה בעת ששירת בה, בית משפט השלום בכפר סבא גזר על מפקד בכיר לשעבר ביחידת מסתערבים של משמר הגבול, שנה וארבעה חודשי מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת. "נישק אותה, ליטף אותה מעל בגדיה בכל חלקי גופה ובאיבר מינה"

שיירת ניידות משמר הגבול בלוד

הותר לפרסום: לאחר שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשוטרת בת 18 ביחידה בעת ששירת בה, בית משפט השלום בכפר סבא גזר על מפקד בכיר לשעבר ביחידת מסתערבים של משמר הגבול שנה וארבעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי למתלוננת.

לפי גזר הדין, המפקד ניצל מפגש מקצועי בינו לבין המתלוננת, ששירתה כמתעדת מבצעית ביחידה, והציג בפניה מצג כוזב לפיו הוא מצרף אותה לפעילות מבצעית הכרוכה בהתחזות לבני זוג. במהלך שני אירועים ובמספר הזדמנויות הנאשם ביצע במתלוננת מעשים מגונים.

באחד מהמקרים תואר כי השניים שהו ביער חשוך, שם, בין היתר, הנאשם נישק אותה, ליטף אותה מעל בגדיה בכל חלקי גופה ובאיבר מינה. בהמשך הנאשם הורה למתלוננת להשכיב את משענת הכסא שלה על מנת שיוכל להמשיך לתצפת כשהוא מעליה. במקרה אחר שהו השניים בעיר במרכז הארץ, שם, בין היתר, נישק אותה מספר פעמים. כל זאת כשהוא גורם לה לחשוב שהמעשים שעשה בה נדרשים לשם הגשמת הפעילות.

בגזר הדין קבע בית המשפט בראשות השופט מיכאל קרשן כי "הנאשם ניצל את תמימותה והתלהבותה הרבה של חיילת בת 18 בשירות חובה שהוצבה ביחידה לצורך תיעוד צילומי של פעילותה. מעשי הנאשם במתלוננת לא היו ספונטניים. הולכת המתלוננת בכחש דרשה תכנון מוקדם ויצירת התנאים שיאפשרו לנאשם לבצע במתלוננת את המעשים המיניים שהיא משוכנעת בתמימותם".

במהלך המשפט התייחסה נציגת מח"ש למידת "הפגיעה הגבוהה בערכים המוגנים העומדים ביסוד העברה שביצע הנאשם", ולחשיבות גזירת עונש שיהלום את מעשי הנאשם, וייתן ביטוי לאינטרס ההרתעה האישית כלפי ציבור לובשי המדים.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה מעשים מעין אלו שאינם מתיישבים עם הנורמות המצופות משוטר ובוודאי מקצין בחיל. עם הפתיחה בחקירה, בחודש מרץ 2018, הוצא השוטר לחופשה כפויה לאחריה הושעה מעבודתו וזאת בגין החשדות החמורים שהיו תלויים כנגדו. לאחר הרשעתו וגזר דינו, פוטר הקצין מן החיל. משטרת ישראל פועלת ותמשיך לפעול ליצירת סביבת עבודה מוגנת ומכבדת, למניעת פגיעה מינית מכל סוג ולטיפול בלתי מתפשר באירועים דוגמת נשוא הפניה ככל שמתרחשים".