עשור אחרי חיסול באשקלון: כתב אישום נגד הנאשם ברצח שנמלט למרוקו וגורש לארץ

עם הגשת האישומים נגד ליאור חדד בן ה-36, הותר לפרסום כי הוא נעצר לפני כחמישה שבועות כשנחת בישראל. חדד נמלט לאחר אירוע פיצוץ הרכב בו מצא את מותו ציון יאנה, והוא מואשם גם בניסיון רצח של אדם נוסף

זמן צפייה: 01:01

פענוח לאחר עשר שנים: כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) נגד ליאור חדד, המואשם כי בשנת 2012 רצח את ציון יאנה, שמת כתוצאה מפיצוץ ברכבו. עם הגשת כתב האישום הותר לפרסום כי חדד נעצר לפני כחמישה שבועות כשנחת בישראל.

ראשיתה של החקירה בפיצוץ רכב שאירע באשקלון ב-23 באוקטובר 2012, בעקבות מטען חבלה שהונח בתוכו, מה שהוביל למותו של יאנה, ולפציעתו הקשה של אדם נוסף ששהה עמו ברכב. החוקרים הצליחו להתחקות אחר זהותו של חדד כחשוד ברצח, והוא נמלט זמן קצר לאחר המקרה לחו"ל, שם שהה מזה כעשור.

לאחר שהצליחו חוקרי ימ"ר לכיש לבסס את התשתית הראייתית נגדו, ובתיאום עם רשויות הממשל במרוקו, הצליחו במשטרה להביא לגירושו של חדד לישראל, והוא נעצר ב-22 במרץ השנה. הוא נחקר בחשד לעבירות רצח וניסיון רצח, ומעצרו הוארך מעת לעת, עד שהיום כאמור הגישה נגדו הפרקליטות את כתב האישום עם בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ ברק מרדכי, מסר: "כמו שלפושעים ולעבריינים אין גבולות, ככה גם אצלנו, הפעילות והתיאום שנעשו לאורך תקופה ארוכה מול רשויות הממשל במדינה אחרת, הוכיחו פעם נוספת שזרועה הארוכה של משטרת ישראל יכולה להגיע לכל מקום ולכל פושע על הגלובוס, לא משנה היכן מסתתר וכמה ינסה להסתיר את זהותו. הכל עניין של זמן, אורך רוח ותכנון קפדני, כאשר המטרה הסופית להביא את הנאשמים לדין על אדמת ארץ ישראל".