עדות יריב לוין בתיק 2000: העימות עם החוקרים והסתירה בגרסאות

במסגרת חקירותיו בדבר הקלטות מוזס-נתניהו, מסר שר התיירות הצהרות שהיו מנוגדות לכל העדויות שהכיר צוות החקירה, ואף דיבר בזכות "ידיעות אחרונות" - ונגד מירי רגב. "או שאתה משקר - או רה"מ"

זמן צפייה: 03:32

שלוש פעמים בילה יריב לוין, השר הקרוב ביותר לראש הממשלה, בחדרי החקירות - הכול סביב הקלטות מוזס-נתניהו, תיק 2000. תמיד בעדות ללא אזהרה: עדות פתוחה, אבל מתוחה. לוין מסר גרסה שמנוגדת לכל מה שהחוקרים שמעו בהקלטות בעדות נתניהו ובעדויות אחרות. לא פעם זה התגלגל לעימות עם החוקרים.

"תמיד אתה מנדנד ככה את הרגל?" שאל ראש יאח"ה כורש בן נור. "האמת שכן", השיב השר. ראש יאח"ה שאל: "מה, אתה בהיפר כזה?". "לא היפר", השיב לוין. "אתה קצת מתחמק", אמר בן נור, והשר השיב: "חס וחלילה". מומי משולם, ראש צוות החקירה: "או שאתה משקר או שראש הממשלה משקר". לוין השיב: "לא – אני אומר לך מה שאני יודע. מה יש לי להסתיר. אם כבר, ראש הממשלה". ראש צוות החקירה השיב: "מוזר, אתה יודע? מאוד מוזר שאתה לא זוכר את זה". לוין שאל: "למה זה מוזר?", וראש צוות החקירה השיב: "זה אומר שראש הממשלה שלך משקר, שהוא שקרן". לוין ענה: "אל תביא אותי למקום שאני אמציא משהו".

עוד בחדשות 13:

הערכה: נתניהו יציע לגנץ מתווה רוטציה פחות נדיב מהסיבוב הקודם

נתניהו יזומן לדיון בעניין בקשתו לתרומה למימון הוצאות משפטו

משפט נתניהו: נשקלת האפשרות לקיים את הדיונים מחוץ לבית המשפט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויריב לוין שר התיירות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויריב לוין שר התיירות | צילום: חדשות 13, רויטרס

החוקרים לא הצליחו להבין איך קורה שנתניהו אומר בהקלטות עם מוזס שהוא דיבר עם יריב לוין, שיומן הפגישות מראה שהוא נפגש עם יריב לוין, שיש עוד עדויות על כך - ולוין טוען שלא היה דבר כזה.

לוין, מסתבר, התאפיין גם ביחסים טובים עם האויב הגדול, "ידיעות אחרונות" ונוני מוזס. בעדותו אמר לוין: "אני חושב שהמצב הוא לא מצב בסדר, זה יקריס את כל העיתונות שאיננה 'ישראל היום'. אתה לא יכול להתחרות בסוף תחרות אמיתית בגוף שפועל ללא מטרות רווח ועם כיסים עמוקים. "ידיעות" צודקים. הם נלחמים מלחמת קיום. דיברתי עם נוני, ואמרתי לו 'אני חושב שאתה צודק'. אני סובל מ'ישראל היום', ומצבי בי'דיעות' הרבה יותר טוב. אמרתי לנתניהו, 'אני, שכל כך קרוב אליך, תראה איך הם ב'ישראל היום' מתעלמים ממני נתניהו אמר לי: 'תדבר עם מתי טוכפלד (כתב העיתון) שיעשה עליך כתבות".

השר יריב לוין
השר יריב לוין | צילום: חדשות 13

לוין סיפר לחוקרים עוד דבר מעניין, מי ממפלגתו חצה את הקווים לכאורה ותמך בעבר ב"ידיעות" נגד "ישראל היום". "פעם מירי רגב הגישה גרסה קודמת לחוק 'ישראל היום'. תראו את הסיקור שהיא קיבלה ב'ידיעות אחרונות' באותה תקופה. היא קיבלה סיקור מאוד גדול ב'ידיעות'".

חקירותיו הממושכות של לוין הסתיימו בלי שנפתרה התעלומה. מצד שני, בתחילת החקירה לוין בכלל אמר שחוק "ישראל היום" נפל בקריאה הטרומית ושהייתה משמעת קואליציונית - שני דברים הפוכים מהמציאות.