הרוב הליברלי גדל: לשכת עוה"ד בחרה נציג לוועדה למינוי שופטים

מוחמד נעאמנה נבחר בבחירות שערכה לשכת עורכי הדין לנציגה השני בוועדה, לצד אילנה סקר. לפני כשבועיים בחרה הכנסת את שני נציגיה בוועדה - צבי האוזר ואוסנת מארק

זמן צפייה: 01:20

לשכת עורכי הדין בחרה היום (שלישי) ברוב של 26 קולות בעורך הדין מוחמד נעאמנה כנציגה השני בוועדה לבחירת השופטים - הרוב הליברלי בוועדה מתחזק. זאת לאחר התפטרותו של אפי נווה מלשכת עורכי הדין לפני כשנה וחצי. הנציגה הנוספת המכהנת מאז 2015 היא עורכת הדין אילנה סקר.

עורך הדין דורון ברזילי, המזוהה עם הימין, קיבל 12 קולות. עורך הדין יצי גורדון קיבל חמש קולות.

עורך הדין מוחמד נעאמנה | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נציגי הכנסת שנבחרו לוועדה למינוי שופטים: מארק והאוזר

הכנסת דחתה את ההצעה להקמת ועדת חקירה לשופטים

בעקבות חשיפת חדשות 13: קריאה להקמת ועדה שתבדוק מינוי שופטים

עו״ד נעאמנה מסר אחרי שנבחר: "אני מודה לחברי המועצה הארצית על התמיכה הרחבה בי ולראש הלשכה. אני מודע לכובד האחריות ואעשה כמיטב יכולתי לייצג נאמנה את ציבור עורכי הדין ואת הציבור כולו, לתרום לבחירת השופטים הראויים ביותר על סמך כישוריהם ותוך יצוג הולם של כלל החברה הישראלית ולהגן על שלטון החוק ומערכת המשפט".

כזכור, לפני כשבועיים בחרה הכנסת את ח"כ אסנת מארק מהליכוד וח"כ צבי האוזר מכחול לבן כנציגיה בוועדה למינוי שופטים. מול מארק והאוזר התמודדו חברות הכנסת איילת שקד מימינה, וכן קארין אלהרר מיש עתיד. 119 חברי כנסת הצביעו, קול אחד נפסל. האוזר קיבל 67 קולות, מארק - 56, אלהרר -47, ואילו שקד קיבלה 43 קולות.

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תגיש בג"ץ נגד ההחלטה, זאת משום שהשניים שנבחרו הם מהקואליציה - עניין שהשופט ניל הנדל מתח עליו ביקורת חריפה בעבר, כשאמר כי "היה ותחליט הכנסת בבחירות הבאות לוועדה לבחירת שופטים שלא למנות מטעמה נציג מסיעות האופוזיציה - תעמוד בפניה משוכה משפטית רצינית".

צבי האוזר
צבי האוזר | צילום: רפי קוץ

מהתנועה לאיכות השלטון מסרו כי "מצער מאוד שהקואליציה בחרה להתעלם מקביעותיו המפורשות של בית המשפט, מנוהג חוקתי רב שנים, ומערכי יסוד דמוקרטיים חשובים של שיתוף וייצוג המיעוט בכנסת בהליכי קבלת החלטות – ובחרה ביודעין שני חברי קואליציה לוועדה"

"למי ששכח", הוסיפו, "נציין כי חברת הכנסת מארק היא חברת כנסת מסדר שני החייבת את מקומה בכנסת לרה"מ ולשליטתו המוחלטת בחוק הנורבגי ובמצבת השרים. במצב עניינים זה מקבל למעשה נאשם בפלילים שליטה ישירה במינוי שופטים במדינת ישראל. בכוונת התנועה לעתור לבג"ץ על מנת שיגן על המיעוט הנדרס, ולא יאפשר לפגוע בקודש הקודשים של הוועדה לבחירת שופטים בישראל".

ח''כ אסנת מארק
ח''כ אסנת מארק | צילום: חדשות 13