עו"ד טענה שדיין הטריד אותה מינית והקליטה אותו - אך התיק נסגר

במהלך דיון בבית הדין הרבני, הדיין דרש מעורכת הדין בלה צור לשבת, אך היא סירבה בטענה שהיא סובלת מכאבי גב. לאחר מכן, לטענתה, הוא הצביע על איבר מינה ואמר: "שיכאב לך 'הזה'". היא יצאה מהאולם והוא בתגובה קנס אותה באלפי שקלים

זמן צפייה: 02:37

דיין בבית הדין הרבני הואשם בהטרדה מינית לאחר שהעיר בשפה גסה לעורכת דין - כך פורסם הערב (חמישי) בחדשות 13. במהלך אותו הדיון, הוא אף קנס אותה באלפי שקלים כשעזבה את האולם המומה ופגועה. עם זאת, ועל אף הקלטות של עורכת הדין שהתלוננה, בלה צור, לאחרונה התיק נסגר.

בהקלטות מאולם הדיונים נשמע הדיין דורש מעורכת הדין לשבת, היא מסרבת בטענה שיש לה כאבי גב והוא צועק עליה שתשב. "בבקשה לשבת, מהר תשבי", הוא נשמע צועק עליה, "בית הדין מחייב את באת כוח האיש לשבת". לאחר מכן, לטענת עורכת הדין, הוא הצביע לעבר איבר מינה ואמר: "לא, את שבי, שיהיה לך בעיות גם ב'זה'".

בעקבות דבריו, עורכת הדין צור הודיעה שהיא עוזבת את האולם והדיין קנס אותה ב-5,000 שקל. עו"ד צור הגישה תלונה במשטרה על הטרדה מינית ושם הוחלט לסגור את התיק מבלי לפתוח בחקירה כלל. במקביל, היא הגישה בקשה לפסילת הדיין מהמשך הדיונים.

הדיין פסל עצמו מניהול התיק אך הגיש תלונה ללשכת עורכי הדין על עו"ד צור. במכתב בנושא הוא כתב כי הוא "דוחה את הטענות חסרות השחר. בכל שנות כהונתי לא נתקלתי בהתנהגות חוצפנית כזו של עורכת דין".

מהנהלת בתי הדין הרבניים נמסר: "זוהי תלונתה השנייה כנגד הדיין, כאשר תלונתה הראשונה נדחתה על הסף. היא נמצאה לא דוברת אמת וגם טענותיה אלו הינן חסרות שחר והיא בודה אותם מהרהורי ליבה".

מהמשטרה נמסר כי התקבלה תלונה אך לא עלה חשד לפלילים.