אבוטבול יואשם ברצח עו"ד חכם

הפרקליטות צפויה להגיש כתב אישום נגד אסי אבוטבול בגין רצח עורך הדין יורם חכם ז"ל בשנת 2008

(פלאש 90 יוסי זיליגר)

פרסום ראשון: היום (חמישי) החליטו פרקליט המדינה, וראש אגף החקירות להגיש מחר הצהרת תובע, ובהמשך כתב אישום נגד ראש משפחת הפשע אסי אבוטבול בגין רצח עורך הדין יורם חכם ואדם נוסף. חקירת הרצח של עורך הדין חכם חודשה בחודשים האחרונים לאחר שחלו התפתחויות בפרשה שהחלה לפני כ-9 שנים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הבוקר, בישיבה בהשתתפות פרקליט המדינה שי ניצן, וראש אגף החקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי החליטו השניים להגיש את הצהרת התובע. אבוטבול יואשם גם ברצח העבריין ארתור רוזן בשנת 1999.

פרקליט המדינה, שי ניצן (יונתן סינדל/פלאש 90)
פרקליט המדינה, שי ניצן (יונתן סינדל/פלאש 90)

מהמשטרה נמסר כי החקירות נוהלו בלהב 433 באופן רציף, כשמרבית החקירות נוהלו ביחידה במישור הסמוי, תוך הפעלת אמצעים חסויים ושיטות עבודה רגישות, בהן הפעלת סוכן, שפעל בקרבתו של החשוד המרכזי - אסי אבוטבול.

תיק הרצח של עורך הדין חכם נחשב כתיק דגל עבור המשטרה והפרקליטות בשל העובדה שהנרצח היה פרקליטו של הנאשם. לאורך ההליך המשפטי בחודשים האחרונים הוארך מעצרו של אבוטבול פעם אחר פעם, והגיע ל-75 ימי מעצר.

עו"ד חכם, שנחשב אחד מבכירי עורכי הדין הפליליים בישראל, נרצח ב-11 ביוני 2008 כשמטען חבלה רב עוצמה שהוטמן בג'יפ שלו התפוצץ ברחוב יגאל אלון בתל אביב. במשטרה פתחו בחקירה מאומצת בניסיון לפענח את החיסול המתוחכם ובדקו האם הרקע קשור לעיסוקו של חכם או לחייו האישיים, אך לא מצאו קצה חוט שיוביל אותם לרוצחים. אף חשוד לא נעצר במסגרת החקירה. חכם ז"ל, שהיה אז בן 53, גרוש ואב ל-4 בנות, ייצג בתיק האחרון שבו עסק את אבוטבול, שהואשם אז בניהול ארגון פשע.

ניצב מני יצחקי (פלאש 90)
ניצב מני יצחקי (פלאש 90)

גופתו של העבריין ארתור רוזן נמצאה לפני 18 שנה כשהיא מוטלת בצד כביש 2, סמוך לאור עקיבא. תחילה נפתחה חקירה בחשד למעורבות בתאונת דרכים, אך בעקבות ממצאים שונים שאותרו, עלה החשד כי הקורבן נרצח.

במהלך החקירה נחשף כי חוקרי היחידה הארצית החזיקו בידיהם כבר שנים בשתי ראיות משמעותיות שקשרו על פי החשד את אבוטבול לרצח עורך הדין חכם ז"ל. עד כה, לא ניתן היה להציג את הראיות האלה בבית המשפט - אך עכשיו זה השתנה, ובכך נסללה הדרך למעצרו.

עו''ד חכם וזירת החיסול (Roni Schutzer/Flash90, חדשות 2)
עו''ד חכם וזירת החיסול (Roni Schutzer/Flash90, חדשות 2)

כמו כן נחשף כי המטען שהתפוצץ במכוניתו של עורך הדין חכם ז"ל, הוטמן יממה לפני כן - בעת שהוא הוזמן לארוחת סולחה עם בני משפחתו של אבוטבול, בדומה לסולחה שהתקיימה לפני הרצח של משה הדס שאבוטבול הודה שרצח אותו. למחרת פוצץ המטען בשלט רחוק וגרם למותו של חכם.