כתבי אישום נגד 6 צעירים: "יצאו לפארק לחפש ערבים"

כתבי האישום שהוגשו נגד 6 צעירים יהודים מב"ש, שפעלו במסגרת חוליה שתקפה ערבים, מתארים כיצד פעלו ממניעים גזעניים כדי להפחידם ולמנוע קשרים בינם לבין צעירות יהודיות. הם מואשמים בעבירות המהוות מעשה טרור "מתוך מניע לאומני"

החשודים בתקיפת ערבים בבאר שבע
החשודים בתקיפת ערבים בבאר שבע | צילום: חדשות 2

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבתי משפט המחוזי והשלום בבאר שבע, ארבעה כתבי אישום נגד שישה תושבי באר שבע בגילאי 17-20, המואשמים בתקיפת בני מיעוטים בחצי שנה האחרונה. "חברו יחד במסגרת התארגנות למעשה טרור מתוך מניע לאומני, ובמטרה לעורר בהלה בציבור ובמסגרת ארגון טרור", נכתב בכתבי האישום.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

למעורבים המרכזיים בפרשה, רז עמיצור, קורן אלקיים ותמיר ברטל, מייחסת מעורבות במספר אירועים של תקיפת בני מיעוטים, מתוך מניע לאומני ומייחסים להם ביצוע עבירות המהוות מעשה טרור. מכתב האישום עולה כי הנאשמים התארגנו במטרה לפגוע באנשים ממוצא ערבי השוהים בחברתן של נשים יהודיות, וזאת במטרה לעורר בקרבם פחד ובהלה וכדי למנוע קשרים אישיים בין הערבים ליהודיות.

נגד עמיצור אף הוגש כתב אישום בגין מעורבות במקרה החמור ביותר, דקירתו של צעיר ערבי שהה ברכבו יחד עם יהודייה בחנייה בקרבת אצטדיון "טרנר" בעיר. "הנאשם הגיע למקום עם קבוצת אנשים, ניגש למכונית וביקש מהשניים מצית", נכתב בכתב האישום. "הנאשם הצית סיגריה ובחן את פניהם של הצעירים, והגיע למסקנה כי מדובר בערבי ויהודייה. לאחר מכן, התרחק הנאשם מעט מהמכונית, הוציא סכין מכיס מעיל הקפוצ'ון שלבש, חזר למכונית ודקר את הצעיר הערבי בגבו, באזור הצלעות, בבטנו ובידו וזאת בכוונה לגרום לו חבלה חמורה".

על פי האישום, עמיצור דקר את הצעיר מתוכך מניע לאומני, ובשל העובדה שהוא ערבי ששהה בחברת אישה יהודייה. "במעשיו, הנאשם פצע את א. בכוונה לגרום לו חבלה חמורה או להטיל בו נכות או מום וזאת מתוך מניע לאומני ולשם כך נשא סכין למטרה לא כשרה, כדי לגרום לפגיעה חמורה בגופו של אדם מתוך מניע לאומני, ובכך ביצע עבירות שהינם מעשה טרור", נכתב.

"כיסו את פניהם כדי שלא יזהו אותם"

שאר האישומים נגד עמיצור, קורן וטמיר מייחסים להם אירועים שונים בהם התארגנו לשם פגיעה באנשים ממוצא ערבי השוהים בחברתן של נשים יהודיות. לפי כתב האישום, במסגרת אירועים אלה תקפו שלושת הנאשמים מספר בני מיעוטים, ויוחסו להם בגין כך עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות המהווה מעשה טרור ותקיפה בנסיבות מחמירות המהווה מעשה טרור. בחלק מהאירועים הנאשמים תקפו בני מיעוטים כשראשיהם מכוסים בקפוצ'ונים על מנת שלא יזוהו.

"בני החבורה סיפרו לעמיצור כי בפארק ערבים מסתובבים עם יהודיות", נכתב. "טמיר חזר ואמר לעמיצור, בנוכחות יתר החבורה, כי יש ערבים שיוצאים עם יהודיות וזה לא טוב. עמיצור נכנס לחדרו וחזר עם מקל גולף, אלה, ידית עץ של פטיש ללא ראש ומקל מתכת, אז נסעו לפארק לחפש את הערבי. מרבית בני החבורה כיסו את פניהם בכובעי גרב ובחם צוואר כדי שלא יזהו אותם".

באירוע אחר, יצאו עמיצור, טמיר וקורן לפארק ד' בבאר שבע לחפש ערבים ששוהים עם יהודיות ולהפחידם כדי שלא ישהו עם יהודיות. עמיצור היה חמוש במקל גולף וטמיר הוציא מתא המטען של המכונית פטיש. בפארק הבחינו במכונית הונדה שבה ישב ד ולידו רכב בו שהו נערות אשר סברו כי הן יהודיות ואדם אשר סרבו שהוא ערבי.

עמיצור אמר לקורן ולטמיר כי חייבם לעשות משהו והחל לרוץ לכיוון מכונית ההונדה, חבט בחלון הרכב עם מקל הגולף, טמיר היכה בפטיש על חלון המכונית וזאת על מנת לתקוף את ד. עמיצור וטמיר שברו את חלונות המכונית ותקפו את הייתם עם המוט והפטיש וגרמו לו לשפשוף וכאבים בידו השמאלית ולחיו השמאלית.

נגד המעורבים הנוספים בפרשה, שרון דזאנשוילי, ראובן קוסשוילי וקטין נוסף, הוגשו כתבי אישום לבית משפט השלום בבאר שבע בגין מעורבותם באירוע תקיפה אחד בלבד של בן מיעוטים יחד עם שלושת הנאשמים הנוספים בחודש מרס בפארק ו' בבאר שבע.