פרסום ראשון: תביעת הענק של משפחות הנערים שטבעו

בני משפחותיהם של איתמר אוחנה, לירון כראדי ונחמן איטח ז"ל, שטבעו למוות במהלך בילוי בכנרת בחודש שעבר, יגישו תביעה של מיליוני שקלים נגד הרשויות שלטענתן התרשלו בהצלת בניהן

נעדרים בכינרת: אוחנה, קראדי ואיטח

משפחות שלושת הנערים שטבעו למוות בכנרת בחול המועד פסח מגבשות בימים אלו תביעות ענק נגד כל גורמי ההצלה שלטענתם לא פעלו למניעת המקרים. משפחותיהם של איתמר אוחנה, לירון כראדי ונחמן איטח ז"ל מתכוונות לתבוע מיליונים בין השאר מרשות הכנרת, המועצה האזורית גולן, משרד הפנים ושאר הגופים האחראיים בחוף חלוקים-לבנון.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בין היתר תוהות המשפחות כיצד ברצועת חוף כה ארוכה פעלו עמדות הצלה מועטות, ללא ציוד מתאים כמו אופנועי ים או מערכת כריזה שיכולה להתגבר על מערכות המוזיקה החזקות שהפעילו צעירים בסמוך. בנוסף טוענות המשפחות כי לא הייתה היערכות לכמות הגדולה של הצעירים שהגיעו לחוף.

בני המשפחות מציגים דוח מטאורולוגי שהצביע כבר יום קודם על כך שהכניסה למים מסוכנת, בשל הרוחות מה שהביא על פי המשטרה ל-80 מקרי טביעה רק באותו היום. התביעות צפויות להיות מוגשות בתום 30 ימי האבל.

החיפושים בכנרת בחודש שעבר
החיפושים בכנרת בחודש שעבר | צילום: דוברות המשטרה

עורכי הדין דוד וחיה מנע, ממשרד מנע ושות', המייצגים את משפחת אוחנה מקריית שמונה כי מסרו "מה שהתרחש בכינרת באותם ימים זאת רשלנות מוחלטת של הרשויות האחראיות על החופים".

"לא רק שהתעלמו מאזהרת מזג האוויר שהתקבלה יממנ לפני כן, אלא גם ניסו להעלים את העובדה שמדובר בחוף מוכרז כדי להסיר אחריות", הוסיפו עורכי הדין. "לא היו במקום כלי הצלה ראויים ומספיקים ויתכן מאד כי אם היום כאלו, איתמר אוחנה ז"ל, ושני הצעירים האחרים שהלכו לעולמם בטרם עת, היו איתנו היום".

איגוד ערים כנרת מסר בתגובה לידיעה: "ברגע שתתקבל התביעה נעיין בה ונגיב בהתאם".