פרשת ההאקר: שיחת האיום לסנאטור

בלעדי: הצעיר בן ה-18 מאשקלון, שנאשם באיומים על מוסדות יהודיים, השמיע איומים גם כלפי אנשי ציבור

האזינו: שיחות האיום לסנטור האמריקני
האזינו: שיחות האיום לסנטור האמריקני | צילום: חדשות 2

בלעדי: כבר חודשיים וחצי עצור הצעיר בן ה-18, המוכר יותר בכינויו "ההאקר מאשקלון", שזרע בהלה ברחבי העולם עם מאות התרעות על מטענים שעוד רגע יתפוצצו. כתב האישום שהוגש כנגדו בחודש שעבר מייחס לו שורה ארוכה של עבירות חמורות, ובהן: איומים, מעשי סחיטה והפחדה כנגד אלפי מוסדות. הערב (רביעי) נחשפה במהדורה שיחת האיומים של הצעיר ושל שותף - שטרם נעצר - כלפי נבחר ציבור אמריקני. כך זה נשמע.

האזינו: שיחות האיום לסנטור האמריקני
האזינו: שיחות האיום לסנטור האמריקני | צילום: חדשות 2

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כבר בחקירת הצעיר התברר כי היה לו שותף, אלא שזה טרם נתפס. כתב האישום החמור שהוגש נגד הצעיר מתאר כיצד חשף ההאקר את פרטיו של הסנאטור האמריקני ממדינת דלאוור, ארנסטו לופז, והעביר את פרטיו לשותפו שאיים עליו וסחט אותו בשיחות טלפון. במהלך שיחות הסחיטה, דרשו ההאקר ושותפו מהסנאטור שני ביטקוין - מטבע אינטרנטי ששווה כ-4000 שקלים.

סנאטור: למה שלא תקפוץ לפה עכשיו, ונדבר?
האקר: זוהי אזהרתי האחרונה - אני אהרוג אותם. שמע לי, אתה חייב לשלוח לי שני ביטקוין.
סנאטור: אה, באמת?
האקר: כן, אתה חייב.
סנאטור: לאן אני צריך לשלוח אותם?
האקר: אני אשלח לך את ארנק הביטקוין שלי. אם לא תשלח את הכסף, אהרוג את כל המשפחה שלך, מבין? אל תתעסק איתי, ילד! יש לי את כל הפרטים שלך.
סנאטור: כל הכבוד לך.
האקר: והמשטרה לא תגן עליך. סמוך עליי.
סנאטור: מה אתה אומר, באמת?
האקר: לא. אתה יכול לקרוא למשטרה, אם אתה רוצה. אתה לא תוכל לאתר אותי. יש לך יומיים להעביר לי את הביטקוין ואז אני מגיע אליך.

האנטנה בביתו של ההאקר
האנטנה בביתו של ההאקר

ימיו של ההאקר במעצר סוערים, ומדי מספר ימים הוא מתעמת עם סוהריו. פרקליטתו, עו"ד שירה ניר, טוענת כי מרשה סובל מבעיות בריאותיות קשות ואף ניסה מספר פעמים להתאבד במעצר.

האקר: שלום ארנסטו.
סנאטור: זו טעות במספר.
האקר: לא, זו לא טעות. זה המספר הנכון. אני ארצח את המשפחה שלך עכשיו.
סנאטור: מה אתה רוצה?
האקר: אני מכיר את הבת שלך, קלייר. אני אחטוף אותם (את המשפחה) ואהרוג אותם במרתף שלי אם לא תשלם לי שני ביטקוין. אתה מבין?

"טענות ההגנה הן - כמובן שמדובר באוטיסט שכושר השיפוט שלו הוא לקוי", אמרה עו"ד שירה ניר, פרקליטתו של ההאקר מאשקלון. "חוסר הרגישות שלו לערכי מוסר חברתיים הוא לקוי בתכלית ואם, לכאורה, זה נבע מעתם היותו אוטיסט ועם בעיות נוספות שאני מאמינה שיובהרו בעתיד".

האישום נגד ההאקר: "זרע בהלה ב-2,000 מוסדות בעולם"

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לפני כחודשיים כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ההאקר מאשקלון שזרע אימה בלמעלה מ-2000 מוסדות ברחבי העולם באמצעות התרעות שווא על פצצות וכן באיומים כלפי מספר אישים. בין היתר הפנה הצעיר איומים כלפי נמלי תעופה, חברות תעופה, בתי ספר, מוסדות יהודיים ותחנות משטרה. עוד נחשף בחדשות 2 כי ישראל סירבה לדרישה אמריקנית להסגירו לארצות הברית.

בגין מעשים אלה מיוחסות לנאשם אלפי עבירות של סחיטה באיומים, פרסום ידיעות כוזבות הגורמות פחד ובהלה, עבירות מחשב והלבנת הון שביצע במשך כשנתיים, ובאישומים נוספים מיוחסות לו עבירות של נשיאת נשק, תקיפת שוטר, תיווך לסחר בסמים, מתן אמצעים לביצוע פשע, פרסום והחזקת חומרי תועבה פדופיליים ועוד.

הנאשם ביצע מעשים אלה באמצעות האינטרנט והשתמש באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים לצורך הסוואת מקור ההתקשרות ולהסוואת קולו. כך, בין היתר, הוא "גלש" באמצעות נתבי אינטרנט של אנשים אחרים בסביבת מגוריו, שאליהם התחבר באמצעות אנטנה ייעודית רבת עוצמה. בנוסף, הוא השתלט באמצעים מקוונים על מחשבים זרים, ופעל מתוכם לביצוע העבירות, כך שהעקבות לפעולתו יובילו אל המחשב הנשלט ולא אליו.