החשוד המרכזי בתקיפות בבאר שבע: "אין לי שום דבר נגד ערבים"

שישה תושבי באר שבע, בהם שני חיילים וקטין הואשמו היום בתקיפת בדואים ממניעים גזעניים ולאומניים, "אין לי שום דבר נגד ערבים", טען החשוד המרכזי בפרשה

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי והשלום בבאר שבע, ארבעה כתבי אישום נגד שישה תושבי באר שבע בגילאי 17-20, המואשמים בתקיפת בני מיעוטים בחצי שנה האחרונה על רקע גזעני. כעת טוען הנאשם המרכזי בפרשה כי נקלע לאירועי התקיפה במקרה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"הסתובבתי שם במקרה וראיתי התקהלות", הוא אומר. "בחיים לא נקלעתי למצב כזה. אין לי שום דבר עם ערבים".

"יש לי גם כמה חברים ערבים", מדגיש הנאשם המרכזי. "זו לא בושה להיות ערבי או משהו כזה. הסתובבתי שם במקרה וראיתי התקהלות ועברתי גם טראומה, בכל זאת אני קטין, אני לא רגיל לדברים האלה, יש לי עבר נקי, בחיים לא נקלעתי למצב כזה בכלל".

מכתב האישום עולה כי הנאשמים התארגנו במטרה לפגוע באנשים ממוצא ערבי השוהים בחברתן של נשים יהודיות, וזאת במטרה לעורר בקרבם פחד ובהלה וכדי למנוע קשרים אישיים בין הערבים ליהודיות. היום שיחזר מ', אחד מקורבנות התקיפה את רגעי הפחד שעברו עליו. "הייתי בחניון של האצטדיון", סיפר מ'. "הם באו אליי, ביקשו סיגריה, ונתנו לי מכות בראש, כל המכות על הראש, כמעט הרגו אותי".

מחקירתם עולה כי השישה היו מעורבים במספר תקיפות, החמורה בהן הייתה פיגוע דקירה שהתרחש בחודש פברואר בשעות הלילה. באירועים האלימים עשו החשודים שימוש בכלי תקיפה מסוכנים בהם סכין, אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים אחרים.

מלבד אירוע הדקירה, התבררה במהלך החקירה מעורבותם של החשודים בשורה של אירועים נוספים בהם חמש תקיפות אלימות וחמורות של בני מיעוטים והשחתת רכב של בן מיעוטים. כמו כן נתפסו הכלים ששימשו למעשי התקיפה, בהם מספר רב של סכינים קפיציות, אלות ומוטות ברזל.

"החקירה חשפה כי אירוע התקיפה בוצעו ממניע לאומני - גזעני, במטרה 'למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים בבאר שבע'", מסרה המשטרה. "עוד עלה בחקירה כי טרם ביצוע התקיפות, נקטו החשודים בפעולות שונות כדי לוודא כי אכן מדובר בבני מיעוטים".

על פי פרטי החקירה, צפו חלק מהחשודים בסרטון של ארגון להב"ה שעסק "בחילוץ יהודיה שנישאה לערבי". אחד החשודים אף הגדיר עצמו כתומך להב"ה וחשב להצטרף ולפעול בארגון, אך לבסוף לא עשה זאת.